Ik ben gek op boeken, dat weten jullie onderhand wel. Mama en ik hebben dan ook de slag van de eeuw geslagen bij Scholten Wristers.
Gisteren en vandaag, 17 en 18 juni deden ze daar de ramsj in de uitverkoop. Op een unieke manier. Je kon er een plastic tas vullen met boeken en dat kostte je dan 10 euro.
Uiteraard is het dan prijstechnisch gezien handig om zoveel mogelijk boeken in die tas te krijgen...
Gisteren lukte het mij om 15 boeken in 1 tas te wurmen, en mama kreeg er 18 in, en maakte bovendien nog een tas vol. Dat was erg leuk winkelen, vonden we. Vannacht lagen we echter wakker van al die leuke boeken die we nog hadden laten liggen, dus besloten we vandaag nog een keer te gaan.
Opnieuw hadden we elk een tas vol, en samen maakten we er nog een vol. In die laatste tas kreeg ik met moed beleid en volharding 26 boeken geperst...lachen! Ze keken bij de kassa wel een klein beetje beteuterd, maar zolang de tas maar niet scheurde mocht alles ... gelukkig is plastic rekbaar, hahaha!

Onze aankopen omgerekend: mama heeft 77 boeken gekocht en het kostte haar 45,75.
Ik heb 45 boeken en het kostte mij 24,25.

Het leukste van dit verhaal was natuurlijk het uitrekenen van de originele prijs...(voor welke prijs deze boeken bij de Bruna dus gewoon nog in de winkel liggen! Zoals bijv. een biografie van €30 ... een kookboek van €12,50, en een boek van dr. Phil dat overigens een verdieping lager gewoon voor het volle pond verkocht werd.)

Okee, hier komt ie: mijn aankopen waren normaal gesproken €616 waard, en tesamen met die van mama hebben we voor ca. €2000 aan boeken binnengehaald!!

Echt, een leukere dag heb ik zelden gehad!

Gelukkig hebben we net een nieuwe kast van Ikea op onze slaapkamer staan. Daar kan ik flink wat boeken in kwijt.

Wat ons betreft mag Scholten Wristers gauw weer zo'n actie ondernemen!