STOP UMTS!

Nou, ik heb me de laatste tijd niet verveeld. Sinds ik erachter kwam dat KPN een vergunning heeft aangevraagd voor het plaatsen van een UMTS mast tegenover mijn huis, heb ik mijzelf goed beziggehouden met het schrijven van brieven.

De eerste brief was naar de Harlinger Courant, die hem meteen plaatste.
Daarop werd ik gebeld door Nicole (die zelf een sport heeft gemaakt van het dwarsliggen van de gemeente) en we besloten er samen tegenaan te gaan.

Dat heeft tot gevolg gehad dat we met een groot interview in de Harlinger Courant hebben gestaan (inclusief foto), dat we in de Extra hebben gestaan, dat het op Omrop Fryslan is geweest (die wilden ons ook in de uitzending - over een kwartier! Maar dat was wat te kort dag voor ons), dat het op Teletekst heeft gestaan van Omrop Fryslan, dat het in de Leeuwarder Courant vermeld is, en dat we in het (in Harlingen fameuze) radioprogramma "Achter de stamtafel" zijn geweest.

We hebben een bezwaar geschreven van 8 kantjes + 45 bladzijden bijlagen, en ook een eenvoudiger bezwaar van 2 kantjes, die we huis aan huis verspreid hebben. We hebben posters laten drukken en rondgebracht. In de vier grote supermarkten hebben we inleverdozen geplaatst.
Dit alles heeft tot gevolg gehad dat we gisteren (nog anderhalve week te gaan voór de inleverdatum) al 339 bezwaren konden aanbieden aan de gemeente. Er waren daar ook al 71 binnengekomen, dus op zijn minst een dikke 400 mensen hebben bezwaar gemaakt!!

Nu maar hopen dat onze burgemeester en wethouders al die bezwaren serieus nemen...

Voor meer info over UMTS: www.stopumts.nl