Op vrijdagochtend is mijn eerste gang altijd naar G..


G. is de vrouw van de meester van groep 8.

En toen G. eens bij mij langskwam om een... nou ja, dat is een heel ingewikkeld verhaal, toen kwam het gesprek op schilderen, en ze vertelde dat ze schilderde en ik vertelde dat ik ook wel eens geschilderd had, maar ja, laatste jaren niet zoveel meer aan gedaan.

Toen nodigde ze me uit om eens te komen kijken, en misschien vond ik het leuk om zelf ook wat te schilderen.

En van het één kwam het ander, en nu ga ik elke vrijdagochtend naar G. om te schilderen.

En inderdaad, het ís leuk. Meestal beginnen we met kletsen, want het is ook nog eens reuze gezellig, maar we eindigen altijd wel met schilderen.

Dus dankzij G. schilder ik weer. Wie weet zal de wereld haar ooit dankbaar zijn als ik een geniaal kunstenaar blijk. Dat hadden we anders nooit geweten, tenslotte.
Hierboven een schilderij waar ik op dit moment mee bezig ben.

Het is leuk om te zien dat A. en J. de lol van het tekenen ook te pakken hebben. Ze vroegen allebei voor hun rapport een mooie doos kleurpotloden, die we in de kerstvakantie gezellig bij Flokstra in Groningen hebben opgehaald.

Echt een winkel om van te watertanden... ik heb mezelf daar een doos Caran d'Ache potloden cadeau gedaan, want dat was nog van voor de goede voornemens in het kader van bezuinigen enzo. Waarom een ander wel een cadeautje geven en je zelf niet. Toch?