We hebben een paar weken achter de rug met de ene kwaal na de andere. Eerst hooikoorts (allergie voor voorjaarsbomen) zowel A. als ik waren het slachtoffer. Daarna keelontsteking, alletwee, en A. ook nog oorpijn erbij. Toen begon J. ook met de keel en daarna G. En net toen we dachten dat alles weer okée was, zijn we nu allemaal aan het snotteren. Verkouden dus.

Enfin. Hoe gaat het verder? Met bezuinigen tamelijk aardig. Behalve dan dat we nog een stoel hebben gekocht bij de kringloopwinkel voor een on-kringloopwinkel-achtige prijs. Maar dat was alweer twee weken geleden, dus dat vergeten we maar gauw. De BTW is betaald, de huur en het ziekenfonds voor komende maand ook. Wekelijks houden we ons keurig aan de €80 voor de boodschappen, en dus hoop ik nu door te stomen zodat we op 28 februari uiterlijk de voorlopige teruggave 2005 kunnen terugbetalen.

Jammer genoeg niet gewonnen bij Radio 538, die afgelopen week elk uur de rekening van iemand betaalden. Ik vermoed dat ze €1967 (of iets in die buurt) wat te veel vonden, eigenlijk. Kan ik me voorstellen, ik vind het zelf ook te veel!!

We eten nu alleen nog biologisch vlees, en dat slechts twee keer in de week. Dat gaat prima, we missen het vlees niet. Maar dan kan ik natuurlijk niet gewoon aardappels en éen groente op tafel zetten want dan wordt het wat saai. Dus sta ik elke avond redelijk uitgebreid te koken met soepjes, salades, groenten, rijst, quinoa, gierst enzovoorts. Is ook wel weer eens leuk voor de verandering.

Verder, in het kader van gezond, bak ik volkorenmuffins. Meestal 12 tegelijk, en reken maar niet dat die de volgende dag halen!

En in het kader van beweging heb ik gisteren bedacht dat ik tijdens het kijken naar dr. Phil best wel op de trampoline kan springen. Dat lukte goed, en is voor herhaling vatbaar. Zo gaat er van dr. Phil weer een gezonde invloed uit!


De spreuk voor vandaag is:

* Always read stuff that will make you look good if you die in the middle of it.

Over lezen gesproken. Laatst de DaVinci Code gelezen, prachtig boek. Gisteren de film gezien... waaardeloos. Saai tot en met, en alle leuke dingen uit het boek kwamen totaal niet uit de verf. Echt een gevalletje 'boek tien keer leuker dan de film'! Dus onthoud dat.