Vandaag ging groep 1 t/m 6 op schoolreis, en ik was mee als begeleider. De reis ging naar het Dolfinarium in Harderwijk - met luxe touringcar, maar helaas iets minder luxe chauffeur. Een beetje een chagrijning type was het, klagen over de hufterigheid van de maatschappij, maar zelf was hij ook niet bepaald een toonbeeld van respect en menslievendheid.

de reis verliep voorspoedig. Onderweg hadden we flink wat regen, maar gelukkig bleef het de rest van de dag droog. Bij het Dolfinarium stonden we eerst een half uur in de rij voor de kaartjes, en daarna twintig minuten in de rij voor de dolfijnenshow. Dit alles tesamen met tweeënhalfduizend andere kinderen op schoolreis!

Je raadt het al, zulke massale dingen (lees: in de rij staan) zijn niet echt heel erg aan mij besteed. De dolfijnen waren natuurlijk super, de walrussen grappig. De zeeleeuwenshow hebben we helaas gemist, toen moesten we al weer klaar staan voor de bus.

Het park was kleiner dan ik me herinnerde - gek is dat. Dingen zijn eigenlijk nooit groter dan je je herinnert, alles wordt alsmaar kleiner. Ra ra hoe kan dat? Blaast je geest herinneringen op?

Verder konden de kinderen (en de begeleiders) - na de lunch van patat, drinken en ijs - vrij rondlopen. De meeste kinderen vonden de souvenirwinkeltjes het interessantst! J. heb ik amper gezien, die redde zich wel met haar vriendin.

Al met al een leuke, nogal koude, vermoeiende dag. Het duurde tot kwart voor tien 's avonds voor ik weer warm was!