Alweer een lange zaterdag!

Gisteren (vrijdag) op het idee gekomen om de conifeer in de tuin weg te halen...ik was met buurvrouw in gesprek, en zag vanuit haar tuin dat de helft van de boom helemaal bruin was. NIET de helft die te zien is vanuit ons huis, dus het was ons nooit opgevallen. Geen gezicht.

ik bracht het idee een beetje voorzichtjes toen G. thuiskwam (Ja die stakker heeft hard gewerkt, dan wil je hem niet allerlei extra werk voor ogen houden) maar die was zo enthousiast dat hij nog vóor het eten aan de slag ging. Hoi hoi, zagen...moet hij gedacht hebben. De Bavaria man kwam even boven, zeg maar. (Brrrr. Bavaria)

Twee uur later was het grootste gedeelte van de boom weg, er staat nog een stuk stam, maar de reus was geveld.

We stonden te knipperen tegen het zonlicht, want wij hadden 's middags nooit zon, (en de buren 's morgens niet) onder die boom. Jammer genoeg heeft de heg ook lelijk te lijden gehad onder die boom. (En er ligt ook nog een kattenlijkje...onder die boom)

Uiteraard lag toen de tuin vol met boom. Dus vandaag maar even de mouwen opgestroopt, en drie keer met de auto vol naar de MILIEUSTRAAT in Franeker gekard. Nooit gedacht dat er zóveel in die auto past!!
En ach, als je dan toch bezig bent...nÓg maar eens naar de Milieustraat met wat grofvuil. Het plein aangeveegd, de zooi goed opgeruimd. Om drie uur waren we klaar.

We hadden echter vorige week de kinderen beloofd vandaag OOK iets leuks te gaan doen. Tja, dus nog maar even de stad in. A. haar slipper was vanmiddag gesneuveld dus gauw gauw naar de Scapino, waar we (alles half geld) vier paar slipper kochten voor ons drietjes - voor een tientje.

Toen even op een terrasje gezeten van "De twee broertjes" - en daarna (hoeraa!) Naar 'Min 12' een supergoeie ijssalon. Gelukkig hadden we al een spaarkaart vol dus kostte het deze keer niet al te veel. Het was er weer smoordruk, rijen tot buiten op straat. J. nam truffel, G. de special van de week, ik citroen en strawberry cheesecake en A. bloedsinaasappel.

We hadden weer veel bekijks en aanspraak door Whisper, Friezen zijn toch wel echt gek op stabijs. (En terecht!)

En nu halen de kinderen even een gezinszak patat, zodat ze toch nog een leuke dag hebben. :)En ik ook, want dan hoef ik niet te koken.

4 reacties:

A. zei

hoi ulrike

heb je ook een foto van het plein zonder boom?


mamma

Ulrike zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ulrike zei

Nee, nog niet...

lovelife2themax zei

hehe, eindelijk kan ik een reactie kwijt....kan ik die van anderen ook lezen...vin ik wel leuk ahahahahah.

Ik heb een nieuwe ijsco ontdekt. Ga je echt van watertanden. Het is van Soledo (of solero,,,you know what I mean). De smaak zwarte bessen/banaan.
Helaas zitten er maar drie in een doosje....

groetjes Chris