Word ik vanmiddag gebeld door een radioman van Omrop Fryslan. Over de UMTS-mast.

Ja, de KPN heeft weer een vergunning aangevraagd.
Ja, weer in de bouwvak.

Handig, als de mensen thuiskomen van vakantie gooien ze alle kranten in de prullenbak - en missen zo de gemeentelijke mededelingen met bijvoorbeeld de bouwaanvraag van de KPN...

Of ik wel even een paar vragen wil beantwoorden voor de radio. Mwah...ik stond niet echt te springen. Dat hele gedoe hebben we vorig jaar al gehad, ik wou het maar een beetje rustig aan doen. Ik had al gehoord dat de school, de ouderraad en de wijk al bezig zijn om protest te gaan aantekenen, dus aktievoeren...wat mij betreft even niet.
Ja, maar... zei de man heel handig, U hebt nu de kans om het in de media te brengen, ik begrijp het niet als u dat niet wilt doen.

Tja, dat is natuurlijk ook wel weer zo.

Okee, hij mocht dan wel komen. Gauw nog iemand erbij opgetrommeld van de ouderraad die ook wat meer kon vertellen over wat er in de wijk gaande is. ( "Gaat de wijk ermee akkoord?" Had hij mij gevraagd..."Ik ben de wijk niet," zei ik. Daar heb je wat aan he, op de radio, dus die vraag heeft hij maar aan die ouderraadvrouw gesteld)

Hij is dus hier geweest, meneer Groen. Leuke man, leuk gesprekje, dat viel dus weer mee. Toen A. en J. beneden kwamen schoot hem plotseling te binnen dat een collega voor een tv-item mensen met rood haar zocht... dat was niet aan dovemansoren gericht, A. stond te springen bij het vooruitzicht van een TV-carriere. Ze hebben dus hun gegevens meegegeven richting Omrop Fryslan...

PS Spiegelogisch gezien, en achteraf, heb ik het over mezelf afgeroepen dit interview.
Omdat ik me een beetje op de achtergrond wilde houden, had ik gisteren een lijst gemaakt voor de ouderraad, met daarop wat tips hoe ze het kunnen aanpakken, die UMTS affaire. Onderaan had ik geschreven dat ik NIET WEER in de publiciteit wilde of met m'n hoofd in de krant...
Volgens Spiegelogie telt 'niet' niet...en voilá.

0 reacties: