Mooi plaatje - zoals alles in Disneyland Parijs.

Big thunder Mountain.

Scene uit de show "the Legend of the Lion King"



Nog een scene uit de Lion King.



G. met zijn idool.




De Entree nog eens mooi in het zonlicht.



Zondag 9 maart - Frontierland/Adventureland/overige

Weer lekker ontbeten. Hierna onze spullen alvast in de auto gezet, behalve een tas die nog in de kluis moest. We wilden eerst naar Frontierland, maar dat was nog dicht tot 10:00. Dus eerst nog maar eens een ritje in de Pinokkio gemaakt (voor A. die het nu wel aandurfde, na Sneeuwwitje overleefd te hebben).

Hierna dus alsnog naar Frontierland. G. rende meteen naar de Indiana Jones-attractie, en het vrouwvolk zou via de boom van de Robinsons ook langzaam aan die kant oplopen. Na een tien minuten gewacht te hebben op G. (bij Indiana Jones), begon het door te dringen dat hij er misschien al weer vandaan gegaan was - de wachttijd was er maar 5 minuten. De kinderen er op uit gestuurd om vaders te zoeken bij de Boom van de Robinsons, voor het geval hij ons dáar zocht. Even later kwam hij aangelopen...hij had de meute gevolgd en was perongeluk bij de Big Thunder Mountain aangekomen ipv bij Indiana Jones. Handig genoeg had hij daar eerst een fast pass gehaald, voordat hij alsnog naar Indiana Jones was gelopen. Zo kon hij dus 2 keer achterelkaar in de Indiana Jones, en daarna met de Fastpass snel door naar de Big Thunder Mountain - waar inmiddels een rij stond van 60 minuten. En zo zat alles toch weer mee. Hierna een boottochtje gemaakt, bij de Mesa River Boat Landing, dat was erg aardig...hoe alle attracties bij elkaar passen, dat vind ik toch wel een pluspunt van DLRP.

Daarna gingen G. en ik een kijkje nemen in Phantom Manor...ik vond eigenlijk alleen de ingang (Die 'lift'?) een beetje eng, maar verder vond ik persoonlijk het ritje van Sneeuwwitje spannender. Maar ook dit was verder wel leuk.
Hierna even iets gegeten, maar inmiddels was het beginnen te regenen, dus moesten we iets vinden wat onder dak was. Dus sloten we aan bij de rij van de Lion King show, deze keer écht, en we hoefden maar 5 minuten te wachten... en het was echt heeel erg mooi. Deze show is fantastisch, en ik denk nummer 2 op mijn DLRP lijstje. Of misschien wel nr. 1.
Omdat het hierna nog steeds hoosde moesten we snel verzinnen wat te doen. Het werd "Honey I shrunk the Audience" - iets wat niet echt op ons lijstje stond wegens 'te eng voor de kinderen', maar wat we uiteindelijk toch heel erg leuk vonden.

Omdat de dag ten einde begon te lopen, even rondvraag gedaan wat we nog per se wilden doen. Dat werd het ritje met Sneeuwwitje, behalve voor J., die wilde liever nog op de carroussel.

Nu waren allemaal wel doodop, maar we wilden nog souvenirs kopen (ja, toch?!!) dus nog een poos rondgehangen in winkeltjes in MainStreet, en in ons hotel. Daarna, om 18:00 weer richting huis vertrokken, en zonder veel oponthoud waren we om 01:00 ‘s nachts weer thuis...

------------------------------------------------------
------------------------------------------------------

Leukste van Disneyland Parijs:
De aankleding, alles is gewoonweg perfect. Tot aan de kleding van de Cast Members toe. Ook dat het zo schoongehouden wordt, vind ik heel goed. Soms had ik wel een beetje het gevoel in The Truman Show te zitten, maar goed dat hoort erbij.
Ik moet zeggen: Ik hou niet van pretparken, en niet van pratende dieren, maar ik ben nu een absolute fan geworden. Ook leuk dat het Studio Park een andere sfeer heeft, maar nét zo mooi en perfect.
De shows vond ik super.

Het hotel:
De kamer was netjes, maar éen stopcontact werkte niet, en er was geen afvalbakje in de douche/wc. Verder zag het er al redelijk oud uit (In de zin van: beschadigd, schimmel in de badranden) maar we hebben er heerlijk geslapen, en lekker gegeten, dus verder geen klachten. Wij hadden een goede kamer op een goede plek. Hotelpersoneel was érg vriendelijk.

Minst leuke: Na heel lang nadenken konden we dan toch een attractie bedenken die we vonden tegenvallen: Het boottochtje door de sprookjesverhalen, Dat was erg kort en erg klein, en er was niet zoveel te zien.
Verder vond ik het eten erg tegenvallen. Met al die uiterlijke perfectie had ik eigenlijk ook een betere kwaliteit eten verwacht; Maar het komt erop neer dat elke eettent dezelfde (smakeloze) menu's verkoopt.

Wat de prijzen betreft...ik was al zó voorbereid op DUUR, dat ik het eigenlijk vond méevallen in plaats van tegen. Ook de souvenirs waren goedkoper dan ik verwacht had. Heb nu wel spijt, dat ik nog een paar dingen heb laten liggen...:-)


Al met al zijn we enorm blij dat we dit hebben mogen meemaken, en dit alles dankzij de bibliotheek. Nu blijf ik natuurlijk zéker de rest van mijn leven lid! ;)

3 reacties:

Ditaur zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

goeie genade, wat een belevenissen.
Maar ik denk dat het wel tijd wordt om je frans bij te spijkeren.... met name de klok tijden hahahaha dan sta je niet een half uur voor jan joppes te w88.
Hele mooie foto's en het was weer smullend lezen geblazen.

gr chrisjuh

Kazilar zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.