Free Image Hosting at allyoucanupload.com
Voor de ingang van het park.

J. in een Fordautootje.

Parade.

Donderdag 6 maart - Discoveryland/Main Street
Deze dag stonden we (nou ja, ik) om 02:00 op. De rest volgde een half uurtje later. OM 03:45 startten we de auto, op weg naar DLPR. Met de nodige tussenstops (Tja, drie 'dames' aan boord) arriveerden we om 11:30 bij ons Hotel, Sequoia Lodge. Voor het eerst ook dat we naar Frankrijk gereden zijn!
Overigens kon onze routeplanner, een Medion (van de ALDI) het park prima vinden, terwijl we gewaarschuwd waren dat de Tomtom het níet kan...

Het was net rustig toen we aankwamen, tien minuten later landde er een bus vol arrivées, en werd het heel druk, maar wij hadden dus geluk. Ook was onze kamer al klaar, én we hadden een upgrade van kamer gehad, geen idee waarom, of wat het 'betere' van deze kamer was, want ik heb de andere kamers nooit gezien, maar de dag begon dus al goed!
We logeerden op de 5e verdieping, vlakbij de liften (ca drie kamers ervanaf) en dat was eigenlijk wel perfect. We hebben van niemand last gehad, ook niet van liften of andere drukt, en we zaten dus lekker dichtbij de uitgang. Het hotel is reusachtig, dus als je elke keer een kilometer moet lopen voordat je het hotel uitkan, ben je niet blij!

Daarna gingen we met de pendelbus naar het Disneypark!!

Eerst natuurlijk de standaard foto's gemaakt (Ohh! Ahh!!) met de entrée op de achtergrond.

Daarna met het treintje een rondrit gemaakt over het park, tot aan Discoveryland. We hebben voor het treintje ca. 15 minuten moeten wachten, en dat was achteraf gezien zo'n beetje het langste wat we ergens gewacht hebben!

In discoveryland ging G. gelijk maar een fastpass halen voor de StarTours, en de meiden en ik doken een souvenirwinkeltje in (Ooohh!! AAHHH!). Wij houden niet van dingen die snel, hoog of raar gaan...maar wél van winkeltjes. We wilden eigenlijk wel even bij de Lion King show kjken, maar die zat vol. Dus liepen we maar eens om het gebouw heen, en besloten dat we ook maar gelijk even een wc konden bezoeken. Wij naar binnen...zaten we dus gewoon aan de zijkant van de Lion King show!! Dus daar mooi even blijven kijken, dat hadden we maar vast weer gezien.

Daarna ging G. een fastpass halen voor Space Mountain. En eerst gewoon erin (want er was nog geen heel lange rij), en daarná nog een keer met de fastpass. Hij vond het erg leuk, hoewel ik achteraf hoorde dat de lichten en de effecten en de muziek het niet deden. Bij navraag aan G. bleek inderdaad dat de hele rit gewoon in het donker was, er waren alleen enkele rode lichtjes aan, volgens hem. Maar goed, wat niet weet wat niet deert, hij vond het tóch wel leuk.

Ondertussen aan het damesfront...
Ik had op het Disneyland resort Parijs fans forum al gezien dat de Ford Autootjes het niet vaak doen. Dus toen we zagen dat ze het wél deden gingen we daar maar even in de rij staan. Na ca. 15 min. waren we aan de beurt en konden we onze rondjes rijden. Deze attractie had een hoog pretgehalte.

Na al deze dingen twijfelden we een beetje wat te doen. We besloten (Vermoeid, toch wel) een beetje richting Main Street te lopen, maar stuitten onderweg op de Once upon a Dreamparade. WOW! Dat was echt wel mooi. Okee, ik geef het toe, ik hou NIET van poppen enzo, maar ik had aan het eind de tranen zowat in m'n ogen!
We hadden een redelijk uitzicht, ondanks dat we achteraan stonden, maar ik was op een bankje geklommen, A. klemde zich aan mij vast, J. stond op het hek en hield zich vast aan G.

Ik had toen gelijk bedacht wat de beste plek zou zijn voor de volgende dag: aan de kant van Caseys corner, in de buitenbocht van de rotonde. Je ziet dan namelijk eerst de éne kant van de wagens, dan de voorkant, en daarna de andere kant!

Hierna door de winkeltjes richting hotel gesjokt. Om 20:00 lagen we in bed....