Er wordt groot onderhoud gepleegd aan ons huis. Dat betekent dat gisteren de gevels gereinigd zijn (waarbij het water door de muur getrokken is, en we nu vochtkringen boven het raam hebben; en waarbij bovendien water door het roostertje is gekomen en op de computer en een contactdoos terechtgekomen is, de gelukkig uit stond, maar anders hadden we dus kortsluiting gehad) en dat we vandaag een nieuw dakraam kregen ... En omdat ik weinig nut zie in schoonmaken als de werklieden de hele dag met hun vieze voeten op en neer sjouwen, had ik even niks te doen.

Toen besloot ik maar weer te gaan bakken. Heb dus eerst een appelplaatkoek gemaakt, naar een nogal vaag recept dat ik op internet had gevonden. Vaag, want er stonden amper hoeveelheden aangegeven: 1 pak zelfrijzend bakmeel (Uh...jah?), een beetje melk, (oh, okee) 3 eieren, een flesje amandelaroma (Groot flesje? Klein flesje?) anyway, het liep niet over van duidelijkheid. Maar goed, ik heb er een slag naar geslagen, en het resultaat is toch wel erg lekker...hoewel ik de volgende keer het recept iets aanpas en een beetje meer melk er in zal doen.

Daarna uit mijn Delicatessenkookboek (Sheila Lukins, afgeschreven bij de bieb, maar wát een boek!) chocoladekoekjes, op verzoek van J.
En die zijn écht wel super...omdat ik toch al met chemische aroma's aan het strooien was, (Aldi, tipaanbieding paar maanden terug) hier een flesje sinaasappelaroma in gedaan, en ze ruiken en smaken echt geweldig. Dat scheelt me weer flink in de portemonnee in Disneyland Parijs, komende week. En beter dan zelfgemaakt krijg je toch nergens.

1 reacties:

Akinogal zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.