Ben in een geweldig boek aan het lezen: GENOEG - meer geluk met minder van John Naish. Ik kreeg het cadeau bij een abonnement op het blad Genoeg - een consuminder-tijdschrift waar ik jaren terug ook lid van was, maar dat ik destijds heb opgezegd wegens gebrek aan middelen...tja, als je consumindert moet je het ook echt goed doen, dus alle bladen de deur uit, dacht ik toen.

Omdat inmiddels toch weer wat bladen de weg naar ons huis hebben weten te vinden, wilde ik ook graag weer GENOEG lezen. En het is echt een leuk blad geworden in die tijd. TOEN was het nog gedrukt op derdehands krantepapier, soms amper leesbaar, nu is het een mooi blad (met nog steeds lezenswaardige artikelen).

Oja, de overige bladen die ik geregeld lees zijn: Happinez, Photoshop Creative, O-magazine (in het Engels, het blad van Oprah), en Delicious. Oja, en een klein abonnementje van een half jaar op de Libelle, die er ook op vooruitgegaan is. Voorheen had ik het blad in tien minuten uit, tegenwoordig staat er best veel in.

Maar goed, het boek dus. Een echte aanrader. De schrijver schrijft over het GENOEG op allerlei vlakken: Werk, Eten, Informatie en Geluk bijvoorbeeld. Hoe de mens zichzelf aan het voorbijrennen is op jacht naar méer informatie, eten, werk en geluk...maar dat het ons niet helpt om dat geluk te 'bereiken'. Als er al iets valt te bereiken....

0 reacties: