Vandaag ging het prima. Geen geld uitgegeven aan dingen.
Wel mijn boekhouding gedaan en heel veel geld moeten overmaken voor huur, water, licht enzovoorts.

Ook kwam de nota voor de schoolboeken (330 euro) en de rekening van school (295 euro) helaas samen nogal bóven mijn begroting van 520 euro.
Misschien moet het wat minder. Er zitten bij dit bedrag van 295 euro twee excursies in. Misschien dat we dat niet doen. Sorry, maar we kunnen niet alles hebben. Verder gaat er uitgewisseld worden met Polen, en dat bedrag zit er nog NIET bij in gerekend.

A. wilde graag tweetalig onderwijs doen, om het Engels goed onder de knie te krijgen. Bij aanmelding is ons verteld dat de TTO klassen in het tweede jaar naar Londen gaan, en dat is ook gebeurd. Nu blijkt dat de TTO-afdeling het goed doet, en er veel leerlingen voor TTO komen, de school mogelijk gesubsidieerd gaat worden; De de TTO-afdeling wordt nu als een soort internationale opleiding gebracht, en daar horen dus veel buitenlandse tripjes bij en vakken zoals Europese en Internationale Oriëntatie. Twee of drie keer per jaar naar het buitenland vind ik best veel eigenlijk. En ook best duur.


Dat terzijde, we hadden het over de uitdaging. Ik merkte dat ik gewoontegetrouw op Marktplaats zat te kijken voor een ronde tafel, en voor tegels om ons terrasje achter af te maken, totdat G. zei dat we deze maand niks gaan kopen. Oja. Is ook zo. Marktplaats kan even met vakantie.

Maar toch, vandaag hebben we het gered. De kop is eraf. En de vrijdag en zaterdag zijn bij ons altijd het moeilijkst.

P.S. Tien minuten later. Ging ik net nog bijna de fout in omdat er niks op tv is...wilde ik het eerste seizoen van Jericho huren. Toch maar niet gedaan. Eerst maar een film uit de bak nog-steeds-niet-bekeken films.

P.P.S. De eerste film uit de 'vergeetbak' kan weg. Een Sherlock Holmes film die ons niet snel genoeg op gang kwam. Dat ruimt op. De tweede, Changing Lanes, mag blijven en is verhuisd naar de bak met goeie films. Zie je wel, meteen nuttig, zo'n maand niks kopen.

0 reacties: