Afzien

Omdat het regende hebben we vandaag de wekelijkse boodschappen gedaan. Dan kan G. morgen als het wellicht droog is, doorwerken.

Omdat ik gisteren al een menu + boodschappenlijstje had gemaakt, was dat een makkie natuurlijk.

Behalve dan dat ik het boodschappenlijstje gisteren in een onbewaakt ogenblik samen met de oude krant bij het oud papier heb gelegd, en G. in een onbewaakt ogenblik het oud papier naar de container heeft gebracht.

Dus heb ik vanochtend gauw een nieuw boodschappenlijstje gemaakt, voorzover ik het nog wist allemaal. Kon ik toch nog zuinig winkelen.
Behalve dan dat Whisper vanochtend weer eens weggelopen was, en ik er in de winkel achterkwam dat ik door de consternatie (door de wijk en het park rennen om de hond te vangen stond niet echt op het programma) mijn boodschappenlijstje vergeten was. Grrr.

Dus zo goed en zo kwaad als het kon maar een beetje op mijn geheugen vertrouwd. Bij thuiskomst bleek dat ik maar twee dingetjes vergeten had/was. (In dit geval beide, toch?)

Bij de Aldi heb ik echter wel een douchegordijn meegesmokkeld van het boodschappengeld. Het oude was groen aan de onderkant, en ligt in de was, in de hoop dat Vanish oxy-action er nog iets aan kan doen. Is dit een officiële aankoop, tegen de regels van de uitdaging? Omdat het binnen het boodschappenbudget valt vind ik dat het nog net mag.
We hebben de Agatha Christie dvd-box (Miss Marple!) laten liggen, dus we zijn echt wel streng voor onszelf.

Toen kwam J. tussendemiddag thuis met een kapotte schoen. De (dure) schoenen had ik 8 weken geleden gekocht, maar de hele vakantie heeft ze haar buitenspeelschoenen gedragen, dus op deze schoenen liep ze tot nu toe hooguit twee weken.
Daarom dus meteen na het eten naar de schoenenwinkel geweest. Gelukkig had ik het bonnetje nog, zulks bewaar ik altijd, voor het geval dat.

De schoenenwinkel laat de schoen repareren, wat me moeilijk lijkt, want er is een bandje afgeknapt op de plek waar het aan de schoen genaaid was; Er zal dan denk ik een nieuw bandje op moeten, maar de schoen is goudkleurig; Geen idee hoe zo'n schoenmaker aan een goudkleurig bandje komt. Maar hoe dan ook, het valt onder de garantie, dus we wachten het af.

A. is vandaag naar een schoolvriendin. De nieuwe bustijden zijn belachelijk (Nog maar éen bus per uur, ook in het spitsuur naar school toe) en het dalkaartje was alweer duurder geworden zodat ze vandaag 5 euro kwijt zou zijn aan busgeld. Ik heb beloofd de helft te betalen; het is ook wel zielig als ze haar halve zakgeld kwijt is voor éen retourtje met de bus. Nee, het valt niet mee, het OV.
Deze hele dag niet, trouwens.

0 reacties: