Vandaag moest ik he-le-maal naar de stad; Op de fiets, dat wel natuurlijk, want we willen op benzine ook besparen.

Ik moest een pakket versturen, én een aangetekende brief: Een opzegbrief voor onze DURE inboedel/WA verzekering bij de Aegon.
Het kon nog net, de stilzwijgende verlenging voor wederom vijf jaar zou op 1 oktober plaatsvinden.

Voor het Aegon Woonpakket plus betalen we maandelijks ca. €14. Bij bijvoorbeeld de Hema zouden we per maand €7,51 kwijt zijn voor inboedel en WA.

Dat is bijna de helft. Dat is in tien jaar tijd iets van 700 euro minder betalen. Dat is de moeite waard. Voor dat geld kunnen we er ook nog een rechtsbijstandverzekering bijnemen bijvoorbeeld.

Bovendien is de HEMA-polis veel royaler dan onze huidige; €100.000 verzekerde inboedel i.p.v. €43000. Dat scheelt ook best veel. Ook de overige zaken zijn royaler verzekerd (sieraden - niet dat we die hebben - , audioapparatuur, computers enzovoorts.)

En ten derde werkt de Aegon met een tussenpersoon, en ik heb een slecht gevoel over die tussenpersonen. Die keer dát we wat hadden heeft diezelfde tussenpersoon geen hand uitgestoken voor ons. Ik deal liever met de verzekeraars zelf. Weet ik ook zeker dat er niks aan de strijkstok blijft hangen van een vage tussenpersoon.

In elk geval, dit alles loonde de moeite van het fietsen, en ook de kosten voor het aangetekend verzenden konden er dan nog wel bij. Schade vandaag: €13,65.

Verder ben ik met oogkleppen op door de stad gegaan. Je maintiendrai.

0 reacties: