We komen al een heel eind in deze uitdaging-maand.

Vandaag de wekelijkse boodschappen gehaald. Die worden helaas echt steeds duurder, ik kwam over het budget heen. Terwijl het enige 'overbodige' een pak Snickers was. De rest was allemaal groente en fruit en wc-papier enzo. Geen frisdrank, geen chips, geen snoep, geen toetjes, geen andere extra´s. En dat kostte dan 100 euro.


Maar ik snap nu waarom: Op de droogwaren vechten de supermarkten hun prijzenoorlog uit, op de groenten en verse produkten halen ze hun winst - door de prijzen kunstmatig hoog te houden. Ik vind dat ze dit nu eens moeten omdraaien. Maak de andijvie 25 cent, en de cola 3 euro! Een bloemkool 50 cent, een zak chips 4 euro. Dan zou ik héel goedkoop kunnen boodschappen doen, en het kopen van slechte produkten wordt enorm ontmoedigd.

Dan worden mensen aangemoedigd om gezonder te eten, want het is goedkoper! In éen klap van het nationale overgewicht-probleem af én van die belachelijke "gezonde-keuze-klavertjes" en de "ik-kies-bewust"-logo's die je nooit op een net sinaasappels zult zien. Want sinaasappels komen niet van Unilever.

Maar dat is een ander verhaal. Laat ik het zo zeggen: Ik kies bewust GEEN Unilever produkten. Hoewel...
(Meibloempje rent snel naar de keuken om te zien of de Snickers ook uit de Unilever-fabriek komen...en komt tot de ontdekking dat de Snickers nog in de auto liggen. Bij G. Geen goeie combinatie. Exit Snickers. Maar er staat vást niet zo'n irritant logo op, dat is zeker.) We veranderen die zin dus in: Ik kies bewust voor artikelen waar GEEN gezondheidsclaim of zogenaamd beter-dan-de-rest-aanduiding op staat. Ugh.


Maar bij de dierenwinkel kon ik een gratis zak hondenvoer ophalen t.w.v. €12,50, dat was wel weer mooi meegenomen. Ik koop vrij duur hondenvoer, (Prins) maar door 5 streepjescodes te plakken krijg je dus een zak van 4 kilo voer gratis. Deze maand dus tot nu toe in het geheel geen kosten voor de dieren. (Kattenvoer koop ik bij de supermarkt, dat zit dus in het boodschappenbudget)

Ook met de benzine gaat het goed: G. heeft nog steeds maar 1 keer getankt. Blijven we deze maand dan eindelijk eens binnen de 100 euro van het benzinebudget?

Blijf voor meer nieuws elke dag meelezen. Bewust.

0 reacties: