Een nog bizardere dag.

Voor al diegenen die weddenschappen hebben lopen omtrent de Uitdaging: Ik heb verloren. Ik heb iets gekocht. Nou ja iets...

Vanochtend moest ik even naar de bibliotheek, en ik besloot even in de Jensen Familyshop ernaast te vragen of mijn winterjas er al was. En ja, hij was er. Ondertussen zag ik echter dat de winkeljuffrouw bezig was een bord te schrijven: Hele zomercollectie nu 1 euro.
Ik keek eens om me heen, en zag dat een hele wand van de winkel, inclusief spijkerbroeken en shirts met lange mouw, onder de zomercollectie viel.

Zoals ik laatst al schreef, had J. dringend spijkerbroeken nodig. Ik zou toch gek zijn als ik nu voor EEN EURO een spijkerbroek kon kopen en hem zou laten hangen? En er dan op 1 september zeker weer 25 euro voor moeten betalen...ik dacht het niet, dus.

Helaas was J. op dat moment niet bij ons, dus A. en ik kochten eerst de dingen die we zelf konden gebruiken, en de dingen waarvan ik op het oog dacht dat ze J. wel zouden passen (een jas van 35 euro voor 1 euro, jawel!)

Vanmiddag gingen we dus nog een keer, mét J., zodat ze kon passen. Eerst hebben we onze armen volgeladen, toen drie pashokjes bezet. Maar al snel werd het heel erg druk, (wij waren kennelijk vanochtend de eersten, en vanmiddag ook nog voor de meute aan) waarna we om beurten met éen pashokje hebben gedaan.

En het was maar goed dat ik gelijk alles uit de rekken had gehaald wat ons aanstond (terughangen kan altijd nog, toch!), want plotseling was het duwen en trekken geworden in de winkel.

Deze uitverkoop was de moeder aller uitverkopen, de opruiming die alle andere opruimingen overbodig maakte...Een vrouw vóor ons in de rij ging met 27 kinderbroeken naar huis.


In elk geval, kortom, enfin, hier komt'ie dan: Ik heb vandaag voor €614,50 aan kleding gekocht (waaronder vier spijkerbroeken en een herfstjas voor J.!)en daarvoor het lieve bedrag van 30 (dertig) euro neergelegd. A. had ter waarde van €276,60 aan kleren (ook spijkerbroeken, + een aantal leuke shirts) en betaalde daarvoor 12 euro... zo komt ze wel uit met haar kleedgeld natuurlijk.

(De foto's: Van boven naar beneden; 1&2: A.'s buit, 3:mijn aankopen en 4:J.'s nieuwe kleren)

En toen we toch al in overtreding van De Uitdaging waren (fout! ik weet het) hebben we bij de AH nog maar even gevulde koeken gekocht om het te vieren.








0 reacties: