De Visserijdagen zijn vandaag van start gegaan. De 3J's zongen bij de opening. Omdat J. dringend hemden nodig had zijn zij en ik even naar de stad gefietst. Daar was ook een standwerkersconcours. Met allerlei handige apparaatjes die je best nodig zou kunnen hebben.

Volgens J. was het een goed idee om z'n apparaatje (een Zwiebelhexe) te kopen. Je kreeg er ook een citroensaptuitje bij. Te moeilijk om uit te leggen, maar het is iets wat ik beslist elke dag zal gebruiken. Kortom, je snapt het al, er is vandaag weer geld uitgegaan.

Maar we hebben geen eterij genomen in de stad. Toen we honger kregen zijn we gewoon weer naar huis gefietst. Dat vond ik dan wel weer heel dapper van onszelf.

Overigens las ik vandaag in de Dag een artikel over kledingaankopen. We kopen gemiddeld dertig stuks kleding per jaar (dan zat ik met mijn aankopen van zaterdag j.l. al op m'n jaarquotum...) en gooien 14 kilo textiel per jaar weg.
En dit lijkt me wel wat vreemd...want als je elk jaar 30 stuks koopt (en kleding weegt echt geen 2 kilo per stuk) en je gooit 14 kilo per jaar weg...dan hou je toch uiteindelijk geen kleding meer over? Maar goed, kleding wordt hier so wie so niet klakkeloos weggegooid. Als het nog goed is gaat het naar vrienden, familie of de kringloopwinkel, of het wordt via Marktplaats verkocht. Als het echt vreselijk stuk is, dan gaat het wel weg.

Nog een leuke site, waarover ik vandaag een stukje las in de krant: www.lessfeelsbetter.net

Over hoe minder winkelen (*zucht*) beter voelt. En minder printen. En minder autorijden. Nu nog minder internetten, maar ja, dan wordt het zo lastig om dit blog bij te houden, dus daar beginnen we maar niet aan....

0 reacties: