Helaas, er is een vervolg op deze dag.

We gingen nog even de stad in, omdat G. zijn jas kapot was. Er was van alles te doen in de stad, paarden met koetsen en muziek, marktkraampjes...de hele mikmak was uit de kast gehaald voor de visserijdagen. We liepen dus ook even een rondje, onvermijdelijk. Ik kreeg G. zelfs mee naar een schoenenwinkel en we vonden warempel schoenen voor hem. Een paar vlotte Ecco's (Als dat geen contradictio in terminis is...) en een paar zwarte Van Lier schoenen. Twee paar voor €100.

Aangezien G. maar eens in de vijf รก tien jaar nieuwe schoenen wil/hoeft/denkt nodig te hebben, en aangezien hij al twee of drie maanden op pantoffels loopt (ja, ook buiten) vond ik dat ik deze kans moest grijpen, en G. nieuwe schoenen moest opdringen. Dat kost wat, maar dan heb je ook wat.

En toen de jas. Er is in hier weinig te beleven aan winkels met jassen voor mannen. In de supercoole, populaire winkels hoeven wij het niet te zoeken, maar G. houdt ook niet van die jacks en dekbedachtige jassen. Of van die ouwe mannenjassen. Iewk.

Dus toen hij een leuk leren soort-van-piloten-jack vond, dat hem ook nog leuk stond (de kinderen vielen zwijmelend aan zijn voeten), tja toen was de keus gauw gemaakt. Ook al kostte het kreng een vermogen. G. liet de beslissing aan mij over ("Zij gaat over het budget" zei hij tegen de verkoopster) en helaas, ik ben weer gezwicht. Op die manier is het altijd mijn schuld natuurlijk...

Maar een beetje een leuk aangeklede man is ook wat waard. Vooral als je weet dat hij de eerstvolgende vijf jaar weer niks wil of hoeft. Omdat alles nog past en mode iets is wat niet in zijn woordenboek staat. Ik kon er dus niet onderuit.

En dan nog de bril. Ik wilde nog een nieuwe bril kopen omdat dit het laatste jaar is dat we ze kunnen aftrekken als bijzondere ziektekosten van de belasting. En daarom beter dit jaar nog een bril, dan volgend jaar. Heel toevallig had de brillenwinkel een bak met GRATIS monturen, waaronder een superlicht titanium montuur, iets wat ik een paar jaar geleden ook al wilde, maar wat ik te duur vond. Ook bleek bij het testen dat mijn ogen achteruit gegaan waren, de nieuwe bril was dus ook wel noodzakelijk. Het montuur was oorspronkelijk 160 euro, leuk meegenomen dus dat ik dat nu niet hoef te betalen. Nu kosten alleen de glazen geld, 139 euro.

Dus de schade was groot vandaag, het budget weer aan gort, maar dan maak ik het kledingbudget voor de komende maanden weer wat kleiner. We hebben nu allemaal zo'n beetje alles. J. moet alleen nog een winterjas, en die komen we vast binnenkort wel tegen. De koopjes dringen zich meestal aan ons op.

Al met al was dit waarschijnlijk een van de duurste dagen van het afgelopen jaar.
En ik lig er niet eens wakker van. Hoera.

0 reacties: