Nu de winkels helemaal volhangen met nieuwe kleuren (nou ja, nieuw, ze waren er natuurlijk altijd al) had ik zin om mijn blog een beetje aan te passen. Een nieuw seizoen, een nieuwe achtergrond.

Wat de financiën betreft:
De tas is verkocht, het geld is binnen. Op de valreep nog mooi meegenomen. Ik heb deze maand dus leuk verkocht op Marktplaats. Niet veel, maar wel allemaal winst natuurlijk!

Verder heeft deze maand van besparen en niet-kopen, ondanks de uitspattingen in de opruiming vorige week, wel degelijk zijn nut gehad.
Ik heb een budget in Excel, (nou ja, de gratis OpenOffice-variant van Excel natuurlijk) en in dat budget hou ik heel precies bij wat er uitgaat en wat er in komt. Ik kan per maand zien wat er tekort/over is, en over het hele jaar.

Het goede nieuws is als volgt:
Aan het begin van deze maand, zouden we - gezien over de rest van het jaar, met de ingeplande uitgaven - €752 tekort zouden komen.

Nu, aan het einde van de maand, heeft G. meer verdiend dan we dachten, en we hebben veel minder uitgegeven dan we dachten/dan wat ingepland was. Verder heb ik enkele dingen verkocht en daarmee hebben we ook nog wat geld verdiend. Er is nog wat geschrapt in de overbodige dingen op het budget (ik heb mijn website hosting+domein opgezegd, en de Oprah en de Delicious.), en de prijs van de Tv-film gids gaat omlaag.
Dat betekent dat we nu, bijna aan het einde van de maand, voor de rest van het jaar €45 'over' hebben, in plaats van een tekort van €752.

Dat vind ik best wel een leuk resultaat. Meestal gaat het namelijk andersom. Dan lijkt het budget heel wat, en met die positieve gedachte geven we dan weer te veel uit, en dan aan het einde van de maand komen we toch weer op een tekort uit.

Dus wat mij betreft, alvast samenvattend, is de Uitdaging toch wel geslaagd. En voor herhaling vatbaar.

Ik denk dat ik het maar net zo ga doen als Disneyland Parijs...in 2007 hadden die hun 15-jarig bestaan, en in 2008 gingen ze vrolijk verder onder het mom van "het feest gaat dóór"(Ze waren natuurlijk gewoon nog niet door hun spulletjes heen met "15jaar" erop dus dat was wel handig bedacht.)

Kortom, 'het feest gaat door', volgende maand gewoon nog eens De Uitdaging. Totdat we alle oude films bekeken hebben en alle overtollige boeken verkocht zijn. Denk ik.

1 reacties:

Madelief zei

Hoi, ik lees de uitdaging al een tijdje stilletjes mee. Een leuke blog heb je!
En: leuk om te lezen dat het gelukt is! Dat motiveert inderdaad om door te gaan, of niet? Wij hadden zelf ook een uitdaging bedacht om met een vast budget per week rond te komen, dingen via marktplaats te verkopen enzo. En bij ons ook met succes en we gaan ook door.

groetjes Madelief