Aangezien ik vandaag de hele dag in Spijkerstad heb geholpen, had ik weinig kans om geld uit te geven. Vanmiddag nog wel snel bij de Lidl yoghurt en wc-papier gehaald, dat waren we vergeten bij de Albert Heijn gisteren, vandaar ook dat we zo weinig hadden uitgegeven natuurlijk. Niet in de verleiding geweest om extra dingen te kopen, zoals wc-brillen, kastjes, fietszadels of kapmessen. Gelukkig maar.

Ondertussen wordt het verlanglijstje in mijn hoofd wel steeds langer.

Ten eerste de ronde tafel. Die moet er eigenlijk al komen sinds we in de kringloopwinkel erg leuke stoelen kochten, die een koopje waren, totdat thuis bleek dat onze tafel 2 cm te laag was. Grrr. En toen was er de gedachte aan een nieuwe tafel, maar dan een ronde. Toppunt van gezelligheid tenslotte. Dus sindsdien speur ik Marktplaats en Ikea af naar de ideale tafel. Die waarschijnlijk ongeveer net zo onrealistisch is als de ideale handtas, dus zal de zoektocht waarschijnlijk ook nog minstens zoveel tijd kosten als die naar voornoemde handtas.

Ten tweede de ronde rasp van gisteren. Hij is wel erg leuk namelijk.

Ten derde een nieuwe spijkerbroek. Liefst meteen de ideale.

Verder nog een voorraad jurkjes en schoenen. (Geen idee waarom, maar het gevoel is er, dus het staat op m'n innerlijke verlanglijst.) En juist nu het opruiming is zijn wij bezig de hand op de knip te houden. Ik had beter een maand kunnen wachten ofzo.

Dan nog nieuwe novilon voor de gang, overloop en wie weet keuken? Het zeil in de gang, overloop en op J. haar kamer heb ik zelf inelkaar gepuzzeld van resten uit mama's oude huis. Daar ben ik nu wel een klein beetje op uitgekeken. Maar mocht het zo zijn dat onze nieuwe keuken (die we in September krijgen! Voor de totale somma van maar liefst 15 euro! Inclusief extra hoge bovenkasten en een grote servieskast, en laden in plaats van deurtjes!) schade aanricht aan de novilon daar, of dat er bijvoorbeeld ineens een stuk kale vloer overschiet, dan heb ik wel een excuus voor nieuw. Dus dat is gewoon even geduld hebben. Moeilijk dus.

Ook is er nog een behoorlijk eindeloze lijst boeken en dvd's/series die ik best wel graag zou willen hebben.

Maar ja.

In plaats van dingen te kopen, heb ik opnieuw iets verkocht. Ik had bij de ECI met vijf-jaar-lid-korting een boek gekocht, dat ik heb gelezen, en nu met winst heb verkocht. De koper had er alsnog vijf euro korting mee op de boekhandelprijs. Everybody happy!

0 reacties: