Okee, ik geef het meteen toe: Ik heb weer eens een boek gelezen. Een boek uit een kringloopwinkel met de opwekkende titel "Eenvoudig leven."

In dat boek stonden erg leuke dingen, waaronder een suggestie om eens een paar weken helemaal NIKS te kopen (behalve je eten en drinken).

Dus hebben wij dat maar opgevat als een uitdaging.
Het gaat als volgt: In de maand augustus gaan wij (behalve de wekelijkse boodschappen) HELEMAAL NIKS kopen. Of huren. Gewoon om eens te proberen hoe creatief we worden als we geen geld willen uitgeven. Om eens op een andere manier te gaan denken.

Verder wil ik ook de voorraadkast een beetje leegeten. Ik leg meestal tegen de winter een voorraad aan, voor het geval er een paar weken niet gewerkt kan worden. Maar ja, een voorraad is ook niet eeuwig houdbaar. Dus die gaat nu aangesproken worden, en dan bouw ik tegen de winter weer nieuwe voorraad op.

En de benzinekosten mogen ook wel flink omlaag. Het is echt wel te merken dat de prijzen gestegen zijn!!

Dus. Misschien komen we nu eindelijk eens toe aan al die gekochte dvd's die nog steeds in plastic liggen te wachten om bekeken te worden. Of aan het lezen van de boeken die we gevonden, gekregen, gewonnen en gekocht hebben.

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang.

P.S. zakgeld uitgeven telt niet mee volgens G., hij wil zijn zakgeld graag uitgeven aan James Bond cars. En hij begint sowieso al slecht, want hij heeft gister nog gauw een spel besteld voor de wii, dat dan komende week natuurlijk opgehaald moet worden. NIET door mij in elk geval. :)

0 reacties: