Ik vond net een website (www.tantebetsy.nl) waar ze kleren verkopen die een optelsom zijn van "veel bloemetjes, beetje prairie, beetje Engels en een beetje Pippi Langkous."

Klinkt als alles wat ik leuk vindt. Vrolijke bloemetjes. Romantische jurken a la Kleine huis op de prairie. Praktische (doch deze keer ook leuke) Zweedse muilen.
En Pippi, wie wil er nu niet Pippi zijn!

(Mijn smaak is sowieso heel Zweeds: IKEA, H&M, Pippi Langkous... Laatst een stijltest gedaan, en ja hoor, zelfs mijn woonstijl is Scandinavisch Zen.)

Al die fleurige romantische dingen zijn een fijn tegenwicht tegen de sombere winter. En het staat ook allemaal zo leuk, zo fris, al die kleurtjes en motiefjes.

Dat wil zeggen, als je 1.80 lang bent en maat 38 hebt.

Ik heb toch het gevoel als ik zoiets zou aantrekken, dat het bij mij geen optelsom van Engels, prairie en Pippi wordt, maar gewoon blije boerin gekruist met Frau Antje en een snufje LSD.

Dat het dan Nellie (of god verhoede: Harriet) Oleson wordt, in plaats van Laura.
Geen hippe Tante Betsy, maar tante Antje.

Good heavens.

Daarom wordt het deze winter waarschijnlijk weer gewoon de veilige spijkerbroek. Daar hebben we tante Antje (of Miss Oleson) gelukkig nog niet in betrapt.

Moet ik eerst nog wel even een mooie spijkerbroek vinden natuurlijk....

1 reacties:

A. zei

hoi Ulrike

als je schoenmaat 41 hebt dan heb ik die zweedse muilen voor je
met prachtig bloeetjesmotief

nieuw en ongedragen

je weet wel, die zweedse klompen


groetjes
mamma