He he, het zit er op. Dit is het ei-heinde (dat doet de deur dicht).

De Uitdaging is voorbij. Nou ja, de laatste week was het toch al een beetje slecht gegaan, maar nu is het officieel over. Schluss.

Vandaag ben ik met W&G naar een kunstmarkt geweest. Zij verkochten daar hun keramiek. Dat was reuze leuk, en deze dag kostte me drie ijsjes, een paar kunstzinnige kaarten en een vilten klaproos.

G. is met de kinderen naar een maisdoolhof in de buurt geweest met een ijsje toe, en ik heb geen idee wat het gekost heeft. Het maisdoolhof was 50 cent per persoon geloof ik. En dat leverde toch wel 1,5 uur plezier op. Ik vermoed dat de ijsjes van MIN12 waren, dus 90 cent per persoon.

We hebben veel geleerd deze maand. Dat je ook hele leuke dingen kunt doen die niks kosten, zoals films kijken die je toch al hebt.

We hebben uit het Groot Spectrum Spellenboek nog een leuk spelletje geleerd, en dat hebben we ook een aantal keer gespeeld. Nodig: alleen papier en pen. Zo simpel kan het leven zijn.

De laatste week hebben de kinderen zelfs niet meer op de Nintendo Wii gespeeld, maar keyboard gespeeld en gelezen als ze thuiskwamen.

We zijn meestal op de fiets naar de stad gegaan in plaats van met de auto.

Uiteindelijk hebben we nog wel geld uitgegeven, maar niet zo klakkeloos als we anders deden, en het resultaat is dat het budget redelijk in evenwicht is gekomen.
Dus zoals ik eerder al schreef, we gaan door. Maar ik hou het geld-verhaal niet meer dagelijks bij. Ik denk meer iets van 1x per week. De andere dagen zal ik dan ook eens over andere nuttige ende stigtelijke onderwerpen schrijven zoals huishouding, hobby's, huisdieren en andere belevenissen van een huisvrouw.

Tjonge, dat klinkt spannend, vind je ook niet?

0 reacties: