Niet over geld schrijven valt nog niet mee. Ik ben er zo aan gewend geraakt, en het blijft een onderwerp waar je eindeloos over kunt redeneren.

Vandaag zouden we boodschappen gaan doen. En toen was ik mijn portemonnee kwijt. De laatste keer dat ik hem gezien had was in Zutphen, Zondag. Dat was natuurlijk geen goed teken.

G. en ik hebben het hele huis op de kop gekeerd, maar helaas, geen portemonnee. Wél de dure zonnebrandcreme die ik al een hele tijd kwijt was. Die lag in de paraplubak. Uit mijn tas gevallen, ín de paraplubak, waarschijnlijk. Ik neem tenminste aan dat ik zoiets niet zelf in de paraplubak gestopt heb.

Helaas is de zomer voorbij en heb ik die zonnebrandcreme nu niet echt meer nodig. Gelukkig is wél het raadsel van de verdwenen zonnebrandcreme opgelost. Want dat bleef ook maar knagen.

In elk geval, na veel chaos en nog net geen paniek de vriendin opgebeld met wie ik Zondag naar Zutphen was gereden. En gelukkig...de portemonnee bleek onder de voorstoel van haar auto te liggen. Al twee dagen. En ik had hem niet eens gemist. Nou, is dat vooruitgang of niet?

Maar we moesten nieuwe werkschoenen voor G. halen, en touw en sokken bij de Welkoop en toen zag ik van die schattige melkbekers met een boerenzakdoek-motiefje erop. (tjing-tjing....kassa!)
Daarna hebben we meteen de gewone boodschappen nog gehaald (tjing-tjing!) en bij de Action nog een nachtlichtje, vaatdoekjes en wat men verder zoal bij de Action koopt omdat het toch allemaal bijna gratis is. (tjing-tjing-tjing!)
Doet me eraan denken, ik was meer dan een maand niet bij de Action geweest!!! (Ja, dat verdient drie uitroeptekens.)


Okee, ik ga dus echt mijn best doen om ook nog over iets anders te schrijven, maar vandaag was het dus een beetje overmacht wat geldzaken betreft.

0 reacties: