Gisteren kon ik helemaal niks doen, omdat de keuken de hele dag bezet was. Je gaat niet de hele dag heen en weer lopen en die werklieden lastigvallen die zo hun best doen om er een leuke keuken van te maken. En het wordt mooi!

Dus heb ik maar even mijn budget van september bijgewerkt. Alle bedragen die ik had opgeschreven aan uitgaven moesten nog in het excel(nou ja, OpenOfficeCalc)document verwerkt worden.
Dat kostte dus wel even tijd. En toen, uiteraard op het moment dat ik net klaar was, liep de computer vast. Zo vast, dat zelfs ctrl-alt-delete niks meer hielp. En dat een druk op de uit-knop geen enkele reactie uitlokte. Grrrr.
Dat werd dus stekker eruit. Minuutje wachten en stekker er weer in.

Toen OpenOffice daarna meldde dat het document hersteld werd, had ik nog even hoop dat al mijn harde werk niet voor niets was geweest. Maar helaas...ik moest alle cijfertjes opnieuw invoeren.

Misschien maar beter ook, zo werd ik me twee keer bewust van de financiële situatie.

De afgelopen maand hebben we weer 'gewoon' geleefd, met hier en daar een jurkje (voor 15 euro kun je een jurkje toch niet laten hangen?!) of een dvd'tje. Maar dan schieten de cijfers toch gelijk weer helemaal de verkeerde kant op.

Dus ik ben bang dat er nog maar een maandje uitdaging achteraan moet. Helaas heb ik nog steeds niet die leuke rubberlaarzen, maar gezien het feit dat ik voorlopig niet met Whisper hoef te wandelen moet dat uit te houden zijn.

Wel zijn G. en ik morgen 16 jaar getrouwd, dus er zal wel iets van gebak en/of cadeautjes gekocht worden, maar verder zal ik het deze maand wéér proberen: Niks kopen.

Waar we ons tot nu toe wel (nog steeds) van weerhouden hebben is dvd's huren. Zolang we nog dvd's hebben die we niet gezien hebben, huren we echt niks meer.

Dus, kortom...we gaan er weer tegenaan.

0 reacties: