Nu de rust langzaam weerkeert, na de nieuwe keuken en de hond, begin ik weer op orde te komen.
En dat betekent in mijn geval: Weer bewuster bezig met boodschappenlijstjes, menu's enzovoort.
Gisteren heb ik me daarom weer aangemeld voor een Odin groente-abonnement, dan kom ik weer wat vaker in de biologische winkel ook.
Vandaag was ik wat aan het surfen, en vond allerlei inspirerende sites.

Eatgreen.nl, bijvoorbeeld, over minder vlees eten. Van de ene site kwam ik op de andere. Leuke columns uit de NRC-next over geld en over eten. Forums van vegetariƫrs. Www.fonteine.com (daar staat zoveel op, die ontdek ik telkens opnieuw).

Dan lees ik weer verhalen van mensen die alles zelf maken. En dan voel ik ineens die drang om ook weer iets zelf te maken. Om te beginnen appeltaart. Altijd leuk, kindertjes die uit school komen en moeder die vol trots appeltaart bij de thee presenteert. En zoveel gezonder dan allerlei zogenaamde lekkernijen uit de winkel.
En dan meteen maar twee, want ik had iemand nog een appeltaart beloofd ook.

En als die oven dan toch aanstaat is het zonde om de energie te verspillen, dus er past nog wel iets in. Hmmm, kokosmakronen. Die zien er niet al te moeilijk uit. Kan ik gelijk de klopfunctie van mijn keukenmachine even uittesten.

Een uur later prijken appeltaart en kokosmakronen op het aanrecht en zit moeder afgepeigerd op de bank. Te moe om nog fatsoenlijk te koken. En trouwens, we moeten nog boodschappen halen, dus dan schiet het koken er helemaal bij in.

En nu is het dus zeven uur geweest. En, zoals mijn homeopaat dan altijd vraagt: "Wat zijn de feiten?"
Door al mijn inspiratie (en goede voornemens) voor gezond, biologisch voedsel en gezonde zelfgemaakte maaltijden eindig ik met appeltaart en kokosmakronen en gaan we pizza's eten bij de tv.
Ik stop maar weer met gezond leven, denk ik.

1 reacties:

het lieveheersbeestje zei

Ik heb net in het blad 'genoeg'gelezen dat dit blog zo leuk was, nou je bent super hoor! Echt, realisme ten top! Het zou over mij kunnen gaan. Ik heb er smakelijk om gelachen!!! Maar waren de kokosmakronen lekker?
Voor de volgende keer; neem een doosje kant en klaar bladerdeeg, leg er wat appel + kaneel + suiker op en vouw ze diagonaal dubbel. Ook wat ei en suiker er op en even afbakken. Heerlijk! En niet zo veel werk...