Ik las in het Daily Happinez-krantje dat deze maand bij de Happinez zit een gedicht. Het blijkt een variant te zijn op een gedicht dat al bestaat, maar ik vind het wel de mooiste variant - geschreven door Tristin Nauta van 14.

Ik vroeg God om mijn ergernis weg te halen
Maar God zei Nee
Het is niet voor mij om weg te halen maar voor jou om op te geven

Ik vroeg God om het gehandicapte kind in mij heel te maken
Maar God zei Nee
Je geest is heel, je lichaam is alleen tijdelijk

Ik vroeg God mij verdraagzaamheid te geven
Maar God zei Nee
Verdraagzaamheid krijg je niet, dat leer je

Ik vroeg God om geluk,
maar God zei Nee
Ik geef jou zegen, maar geluk moet je vinden

Ik vroeg God om mijn leed weg te halen
Maar God zei Nee
Leed hoort bij het leven en brengt je dichter bij mij

Ik vroeg God om mijn ziel te laten groeien
Maar God zei Nee
Groeien doe je zelf

Ik vroeg God om alles waardoor ik van het leven zou genieten
Maar God zei Nee
Ik geef jou leven zodat je van alles kunt genieten

Ik vroeg God om me te helpen van anderen te houden net zoveel als hij van mij hield
God zei
Jaaah, eindelijk heb je het idee te pakken waar ik hier voor ben...

0 reacties: