Het is weer zover, Jamie Oliver heeft weer eens een boek geschreven. En gelukkig hadden we net weer een boekenbon gekregen, dus hebben we gauw dit boek, Jamie's Kookrevolutie, opgehaald. Want ik heb alle andere boeken van hem dan misschien wel, dat zegt helemaal niks als je een verzameling hebt, toch?

En het moet gezegd, dit boek is het leukste tot nu toe!
Het is eigenlijk geschreven voor mensen die denken niet te kunnen koken; Of voor mensen zoals ik die denken dat ze wél kunnen koken maar het eigenlijk gewoon ook niet kunnen, wat misschien nog wel erger is.

Het staat dus vol simpele recepten, en nog stap voor stap ook. Met fotootjes van het hele proces, en niet alleen maar van het fantastische eindresultaat dat geen sterveling ooit bereikt.

Jamie wil graag dat ik (of jij, dus) uit elk hoofdstuk een recept leert, en het dan aan minimaal twee anderen leert. Zo gaan mensen weer leren koken.

Ik vind dat persoonlijk wel een goed idee. De winkels liggen vol magnetronmaaltijden en kant en klare troep. Als we nu niks doen kan de volgende generatie niet eens meer koken.

Dus met dit boek ga ik beslist aan de slag: Ik zal G. en de kinderen wat gerechten leren klaarmaken, en daarna neem ik de rest van mijn leven vrij.

1 reacties:

Lisa zei

Hey Ulrike,

Ik kwam je blog tegen op internet. Je schrijft leuk en goed!

Groetjes,
Lisa (Muller) je weet wel....