Bizar.

Als gevolg van wat ik in mijn vorige post schreef bedacht ik dat ik misschien wel het 'bijhouden' en 'budgetteren' zou moeten proberen los te laten - het lijstjeswerk. Zoals ik ook het afvallen en diƫten heb losgelaten. Maar ja, dat voelde nogal verkeerd, alsof ik de controle over ons leven zou kwijtraken. Stel je voor dat we in no time een schuld zouden hebben...

Ik las na het schrijven nog even op de site van Ruediger Dahlke, en zag dat je inmiddels een stukje van zijn boek online kon lezen.

En welke zin trof mijn oog?

Meistens gilt: Wovor wir am meisten Angst
haben, das sollten wir am dringendsten tun –
jedenfalls falls wir uns entwickeln und
Erfolg haben wollen.


Meestal geldt: Waar we het meeste angst voor hebben, zouden we het dringendst moeten doen - in elk geval als we ons willen ontwikkelen en succes willen hebben.


Misschien wordt het inderdaad tijd om al die overzichten en budgetten los te laten. Het is een valse zekerheid, het zijn maar cijfertjes natuurlijk.

Maar dan wel volgend jaar. Want ik wil van dit jaar nog afmaken. ;-)

0 reacties: