Als je mijn blog vaker hebt gelezen is het je misschien al duidelijk: wat betreft eten slinger ik zo'n beetje heen en weer tussen hypergezond zonder e-nummers volkoren biologisch voer enerzijds en I LOVE FOOD, no matter what anderzijds;

Dit verschijnsel doet zich ook voor op het gebied van geld & financiën - ook daarover schreef ik waarschijnlijk al meer dan jullie lief is.

Maar het steekt ook de kop op op het gebied van apparaatjes. Mijn ene hersenhelft vindt dat de moderne mens veel te veel apparaten heeft. Die hersenhelft weigert om een draadloze telefoon in huis te nemen (zie www.stopumts.nl), was opgelucht toen de vaatwasser het begaf (goddank - weer een apparaat minder) en probeert hevig om de Playstation2 (waar toch niemand meer mee speelt sinds de wii zijn intrede deed) te verkopen. Die hersenhelft probeert sowieso zoveel mogelijk apparaten de deur uit te werken. Laat ik die helft Groen-links noemen. Hoe creatief.

Mijn andere ik, of het andere gedeelte van mijn brein is dol op nieuwe snufjes en gadgets. Ik zou het Creatief-Rechts kunnen noemen, nu ik toch bezig ben mijn hersenhelften een naam te geven. Ik hoop maar dat het niet dodelijk is, je hersenhelften een naam geven. Of een aanwijzing voor éen of andere enge ziekte die de kop opsteekt bij vrouwen van rond de 35.

Anyway, dol op apparaatjes dus.
Zo hebben we weliswaar een Wii, maar hangt de Playstation3 dreigend boven ons hoofd - nouja, dreigend boven het hoofd van Groen-Links dan.
Creatief-Rechts wil namelijk wel, en wordt uiteraard gesteund door G. en de kinderen.
Groen-Links is daarom stiekem blij dat er nu gewoon geen geld is voor een Playstation3, want anders was het vast weer misgegaan, vandaag, in de Mediamarkt.
Creatief-rechts is echter helemaal gevallen voor Little Big Planet, een spel waarbij je zelf levels en werelden kunt gaan bouwen. Ik (De optelsom van Groen-Links en Creatief-Rechts) hou niet echt van computergames, maar in dit geval...

En Creatief-Rechts was niet Creatief-Rechts als het niet heeel creatief kon verzinnen waarom we eigenlijk best een Playstation3 kunnen gebruiken.
En dat het best uitkan, als we de Playstation2 verkopen (plus al die spellen...) en als we allemaal een paar maanden ons zakgeld inleveren. En dat het best heel erg sociaal is, want je doet zulke spellen niet in je eentje. En vooral ook heel erg creatief, dingen zelf ontwerpen. Enzo.

Gadgets en snufjes dus als (weer een) zwakke plek. En nu zagen we vandaag in de MM (De verdubbeling van het kwaad van de grote M?) na het rondneuzen in de Playstation3-hoek, enige Apple computers & laptops - ook wel macbooks genaamd - staan.
Daar hebben we even mee gespeeld, en dat was wel zo'n verlichtende ervaring - ahh, dat goddelijke toetsenbord, geluidloos en plat, en...mooi!!! - Creatief-Rechts was helemaal overdonderd en wil nu ogenblikkelijk voor een Apple computer gaan sparen.

Weliswaar werpt Groen-Links nu tegen dat we in dit huis al twee computers hebben, maar Creatief-Rechts gooit dan zeer terecht de kinderen in de strijd. De jeugd van tegenwoordig moet vrijwel alle huiswerk op de computer doen, en ook heel erg veel via internet. En die tweede computer staat dan wel boven ter beschikking van de kinderen, maar heeft - en krijgt - geen internet.

Dus als straks kind nummer twee óók naar de middelbare school gaat, moeten we met vier mensen vechten om de beneden-computer. En daarom hadden we al bedacht dat er dan volgend jaar maar een laptop bij moet, zodat er tenminste twee mensen tegelijk beneden online kunnen werken.

Groen-Links begint nu een beetje wanhopig te worden en probeert te bedenken wat er allemaal nog uit kan aan elektrische apparaten... ah, ik weet het, het tosti-ijzer. Nee, dat was al stuk en weggegooid. Wacht! Het broodrooster. De chocolade-fontein...o nee, die is van school en in bruikleen. Maar er moet iets weg anders is de elektrische balans verstoord. En trouwens, al die rommel kost veel te veel geld, en daarna nog stroom ook. Misschien kunnen we gewoon GEEN Playstation3 nemen en...alle andere computers de deur uit misschien? De droger opdoeken? De wasmachine door de gootsteen?

Creatief-Rechts trekt zich er niets van aan. Die was al verliefd op Little Big Planet. En nu ook nog op de Apple.
En Creatief-rechts heeft gewoon liever een Apple dan een appeltje voor de dorst.
Je moet leven in het NU, nietwaar? Hoewel Eckhart Tolle het vast niet zo bedoeld heeft is dat het argument van Creatief-Rechts.

Maar Groen-Links kan vanavond rustig gaan slapen. Want dat appeltje voor de dorst is er niet, dus die Apple komt voorlopig niet eens in beeld. Nou ja... in mijn dromen misschien. Ik hoop het. Wat zal ik dan lekker slapen.

0 reacties: