Ik heb genoeg van de griep, echt waar. A. is weer op de been, ikzelf voel me nog steeds licht in het hoofd, en heet/koud. En J. heeft het nu ook goed te pakken.

Het ergste is, dat ik na al die dagen op alleen maar pijnstillers geleefd te hebben, een rammelende honger heb de hele dag. Helaas ben ik nog steeds verkouden, dus niks smaakt. Waar-de-loos.

Maar goed, ik kan af en toe weer een beetje doen. En lezen gaat ook wel weer. Er is dus vooruitgang. Nu maar hopen dat we nog wat aan onze vakantie gaan hebben.

Over GENOEG gesproken, ik googlede gisteren even op 'eenvoudig leven' - ik dacht, zo'n beetje de nederlandse variant van 'voluntary simplicity'.

Ik vond een weblog van een eenvoudig levend gezin, maar ik moet zeggen dat ik die toch wel een beetje té eenvoudig vond leven naar mijn smaak. Ik bedoel, als cadeautje voor kerst krijgen die kinderen een zelfgenaaide knikkerzak, of een paar sokken van restjes wol.
Ze zagen er ook niet echt heel happy uit, die kindjes. Toch meer alsof ze ook wel eens iets anders hadden willen hebben dan iets wat van restjes stof was gemaakt.

Het maakte me bijna anti-simpel-leven. Maar toen bedacht ik dat wij natuurlijk niet zover hoeven te gaan. Wat dat betreft kunnen de kinderen gerust zijn: Ik kan goddank niet naaien of breien. Het enige wat ik zelf kan maken is eetbaar, en dus niet blijvend, dat scheelt ook. Hoeven ze het ook niet met een smoesje te 'verliezen'.

0 reacties: