He he... de vakantie is voorbij, en misschien krijg ik nog de kans om me weer mens te gaan voelen voordat de volgende vakantie aanbreekt.

Wat hebben we zoal gedaan? Nu, de vakantie begon natuurlijk al met dat we ziek waren, en toen het eenmaal echt vakantie was werd J. ook nog eens ECHT ziek, zieker dan eerst en met een nare vastzittende hoest. Ze was maar net op tijd weer fit genoeg om naar Groningen te kunnen. Bij oma kon ze gelukkig ook wel een beetje bankhangen dus dat was ongeveer net zoiets als thuis. Op Oudjaarsdag heeft de dokter nog longfoto's laten maken omdat hij het niet vertrouwde, maar kennelijk was er niks aan de hand, we hebben niks meer gehoord.
In meerdere opzichten, want J. heeft een week of twee helemaal geen stem gehad, dat begint nu net weer een beetje goed te komen.

Verder bestond de vakantie uit: playstationnen (little big planet), te laat op bed, filmpje kijken, weer te laat op bed, serie kijken, oja - te laat op bed, foei, daar moeten we nu echt wat aan gaan doen - weer te laat op bed, oud en nieuw, (te laat op bed)...grrr... en nog eens te laat op bed. Dus. Oja, en de drie dagen dat ik op tijd naar bed ging (te weten, afgelopen vrijdag zaterdag en zondag) deed ik geen oog dicht en sliep ik pas vér na twaalven. Zo komen we er niet natuurlijk. Geen wonder dat ik rondloop als een zombie en er ook zo uitzie, helaas.

Nu is de vakantie dus voorbij en ik wil het huis wel weer eens voor mezelf hebben, maar ja, A. eerste paar uur vrij...en toen vroor het en kon G. niet werken, wat natuurlijk heel gezellig is, maar zo kom ik nog nergens aan toe...onverwachte koffiedrinker, boodschappen, strijken, en alweer een dag voorbij.

En dan dat gedoe met al dat vriezen en ijs en zo...Al die mensen willen weer een Elfstedentocht, niks voor mij, ik kan niet schaatsen en het is ook veel te koud buiten. De ijsbaan bij ons in de straat is afwisselend een dag open en een dag dicht, omdat het afwisselend dooit en vriest. A. had heel vooruitziend vorige week voor 3,50 een slee gekocht bij de kringloopwinkel, maar gesneeuwd heeft het nog niet. Maar goed, het is toch een leuke aanschaf; bij de speelgoedzaak staat een (veel kleiner) sleetje voor 30 euro, en dat is dan nog in de aanbieding. Dus sneeuw of geen sneeuw, het is een koopje, toch?

In elk geval... vanaf vandaag (hoop ik) gaan we er weer lekker tegenaan. Beetje ritme te pakken zien te krijgen. Ijs en weder dienende.

0 reacties: