Laatst las ik een artikel van Emma Brunt over iets wat mijzelf ook al opgevallen was. Het artikel stond in de Plus van oktober 2008 (voor wie het wil nalezen). Ik ben dertig-plus, dus geen commentaar alstublieft.

Het gaat om het volgende: Je denkt dat alle trends en mode aan jou voorbijgaan. Je komt nooit bij de Gamma, je hebt geen geld om stylish te doen, en je vrienden hebben ook geen VT-wonen huis. (Dit is wat ik ervan maak, niet hoe Emma Brunt het beschreef.)
Op een bepaald moment bedenk je - geheel vanzelf- iets leuks, iets wat je aan je inrichting wilt veranderen, iets origineels. Helemaal spontaan, en zonder dat je dus op een idee gebracht bent door een woonprogramma of interieurontwerper. Je hebt jezelf helemaal gevonden.

En dan blijkt het een nieuwe trend te zijn! Rara, hoe kan dat? Ben je tóch een meeloper? Is mode zo voorspelbaar? En jij ook?

Het goede nieuws is, dat dit betekent dat je nu kunt voorspellen wat de nieuwe trend wordt. Je hoeft alleen maar af te gaan op je eigen manier van denken.

Let op:
De jaren '70 komen terug. Mensen willen weer vloerbedekking in plaats van al die saaie kale, lawaaiige vloeren waar je twee keer werk van hebt (stofzuigen én dweilen). Voor het gemak worden het dan tapijttegels, zoals die van Heuga - zie je wel, helemaal jaren 70.
Tegenwoordig zijn het niet meer van die enge, donkergroene, prikkerige, lelijke tegels natuurlijk, je hebt zelfs tapijttegels die lijken op parket - is dat niet de ultieme oplossing?
Rondere vormen worden het helemaal. En natuur. En Wabi Sabi - de kunst van het imperfecte. Met de crisis in het vooruitzicht is dat wel zo handig, dat imperfecte. En de crisis is ook de reden dat mensen het thuis weer 'gezellig' willen maken , in plaats van 'modern' of 'strak' of 'stijlvol'. Oja, en vilt wordt natuurlijk je-van-het. Warm, knus, degelijk, en toepasbaar voor van alles en nog wat.

Zo, ik heb gesproken. Ik ben benieuwd of ik hier mijn brood mee kan gaan verdienen.
Kan ik daar leuk een nieuwe inrichting van betalen.

0 reacties: