In april wil ik weer eens een maand niks kopen. Die uitdaging was de vorige keer (augustus 2008) goed bevallen. Dus waarom niet?

De nieuwe Genoeg is binnengekomen, dat is ook altijd een bron van bespaar-inspiratie en dan heb ik er helemaal zin in.

Niks kopen geeft tijd en ruimte om iets te gaan doen met de dingen die je al hebt. Zoals vilten met alle leuke wol en ideeën die ik heb.
En de boeken lezen die ik de laatste tijd in de kringloopwinkel gekocht heb. Beeld van Bild, van Gunther Wallraf, bijvoorbeeld. En 1984 van George Orwell, een boek dat ik nog nooit gelezen heb.


Ik wil in deze maand ook de boodschappen eenvoudiger houden; Normaal gaan we naar de Aldi, de AH én de reformwinkel. Nu wil ik het houden bij de reformwinkel elke week, maar de Aldi en de AH afgewisseld. Eens kijken of dat nog geld scheelt.

Er stond overigens nog een heel leuke website in Genoeg die ik jullie niet wil onthouden: www.makkelijkemoestuin.com

Voor iedereen, die een vierkante meter ter beschikking heeft en zin heeft om zelf wat groenten te kweken. Echt even kijken, want iedereen kan het! (Dat wil zeggen, ik denk na het lezen van de uitleg op de website dat ík het kan, en dan moet iedereen het haast wel kunnen.)

0 reacties: