Bij de Sligro afgelopen zaterdag kwamen de kinderen enthousiast aanzetten met een nieuw produkt (nou ja, nieuw): Sprinkhanen en meelwormen.

Jawel, een flink gedeelte van de wereldbevolking eet deze beesten. Dus waarom wij eigenlijk niet? Ik wou het wel eens uitproberen, vooral om te kunnen zeggen (bij dezen dus):

Heb jij wel eens meelwormen gegeten? IK wél!

En waarom nu de meelwormen? Omdat de sprinkhanen belachelijk duur waren. Die kostten maar liefst €8,95 per 50 gram. Tel uit je winst.
Redelijk unaniem besloten we dus de meelwormen te kopen en op te eten.


's Avonds eerst wat van de beestjes gebakken. Omdat ze gevriesdroogd zijn en dus erg licht, bewegen ze makkelijk, waardoor het eruit ziet alsof ze nog leven.

Het rook eigenlijk wel lekker. Een beetje popcornachtig. A. en ik hebben de eerste meelwormen geprobeerd, en ach ze waren beslist niet vies. Krokant, maar zo klein dat een smaak niet echt naar voren kwam. Maar vies? Nee. J. proefde ook en was ook niet onaangenaam verrast.

Enthousiast besloot ik dus , voor de bite, wat gebakken meelwormen over de hartige worteltaart te doen. Een beetje popcornsmaak kan geen kwaad.

Dat was dus iets te vroeg gejuicht. A. heeft alles opgegeten (echt wel stoer!) G. wilde echter absoluut niks met worm eten en heeft alles erafgeschraapt. J. begon enthousiast maar haakte later toch af - omdat ze naar noten smaakten, die ze niet lust. Degelijk excuus, toch wel. Zelf heb ik ze wel gegeten, en er was niks mis mee.

Natuurlijk werden er de rest van de avond enge wormengrappen gemaakt over en weer - waarbij het horrorgehalte steeds groter werd - dus ik betwijfel of dit voor herhaling vatbaar is.
Wel willen de kinderen nog even hun klasgenootjes op de kast jagen door een broodje gebakken wormen mee naar school te nemen, maar dat moet ik nog zien.
Ondertussen staat het potje wormen gezellig in de koelkast te wachten op verdere verwerking. Iemand nog een ...koekje?



Misschien de volgende keer toch maar eens de sprinkhanen proberen.

www.bugsplaza.nl

0 reacties: