Begin je je al af te vragen wat er aan de hand is?

Ik post al drie dagen achter elkaar, ja...inderdaad. Goed he? Ik was het al langer weer van plan natuurlijk, maar nu heb ik dan echt besloten dat 'geen tijd' een onzinnige smoes is, en ga ik dus echt elke dag posten hier, anders is het geen echt blog.
Om er wat van te maken had ik voor mezelf een soort van leidraadje gemaakt, zo van : op maandag ga ik het hierover hebben, en op dinsdag daarover. (Waarover dan? hoor ik jullie verwachtingsvol vragen...Blijf vooral meelezen, lieve weblogkindertjes!)

Nu wil het geval dat ik voor de zaterdag als thema 'cultureel' had gekozen. In de verwachting dat we op zaterdag nog wel eens iets cultureels doen. Naar een museum of zo.

Maar vandaag ben ik niet verder dan de bibliotheek geweest. Ik vond er echter een heel cultureel krantje over de week van de geschiedenis. Wat dus komende week is. Ongelooflijk hoeveel dingen er tussen nu en volgende week zondag te doen zijn met het thema 'Oorlog en vrede.'
Kunnen de kindertjes in de herfstvakantie nog even fijn de Tweede Wereldoorlog gaan herbeleven in tal van musea in Nederland. Persoonlijk leek mij iets wat 'De smaak van de hongerwinter' heet nog wel interessant, maar ik moet erbij zeggen dat ik dit krantje zat te lezen toen we net onze lunch nuttigden (Lees: lanch nattegden) die bestond uit een luxe broodje gezond, een pretzel met sesamzaad en wilde zalm, en een kopje thee. Op zo´n moment denk je onwillekeurig: Ach gut... een bloembol, hoe zou die smaken...na een broodje zalm?

Maar goed, niks cultureels gedaan vandaag, en daarom niks om over te schrijven. C´est dommage.
En nu gaan we heel oncultureel maar wél gezellig drie afleveringen van Benelux Next Top Model achter elkaar zien. Volgende week beter.

PS: BNTM valt, nu ik er over nadenk, eigenlijk ook wel onder het kopje Oorlog en Vrede. Je moet ze eens horen tekeergaan tegen elkaar. Als kampwacht zouden die meisjes hoge ogen gegooid hebben, werkelijk waar.
En zéker roept het beelden op van De smaak van de hongerwinter, als je die uitgemergelde grietjes ziet. En dan mogen ze nog niet eens róken ook, is dat nou niet zielig...

Maar toch leuk, zijn we stiekem nog een beetje cultureel bezig ook.

0 reacties: