Dinsdag is officieel mijn 'vrije' dag - mijn dag om lekker creatief bezig te zijn. Mijn thema voor het dinsdagblog is officieel dan ook: creatief.

Maar vandaag werden al mijn creatieve gedachten in de kiem gesmoord, want ik mocht met A. mee naar de tandarts. Zonder al te veel uit te wijden kan ik wel zeggen dat het vullen van een oppervlakkig gaatje zich ontpopte als drama in drie bedrijven. Dus na de tandarts had ik een halve dag nodig om weer bij te komen - en dat terwijl ik zelf niet in die tandartsstoel lag. Het leven van een hoogsensitief persoon gaat niet over rozen, nee...

Maar A. maakte vanmiddag ook alles weer goed. Volgens ons is ze dyslectisch, volgens school niet - gebaseerd op een vragenlijstje aan het begin van de brugklas waar ze bij de vraag: "Ben je links- of rechtshandig?" het laatste had aangekruist, terwijl ze als sinds babytijd alles met links doet, behalve schrijven. (Het schijnt dat dyslectische mensen vaker dan gemiddeld linkshandig of zelfs ambidexter zijn.)
Maar goed, ze heeft een niet te ontkennen probleem met het oplezen en onthouden van woorden, wat thuis niet uitmaakt, want ik ben het gewend om in kronkels te denken. G. is namelijk ook dyslectisch, en kan niet goed woorden en namen onthouden. Als G. het over de "Groene Bij" heeft, weet ik dat hij de plaatselijke winkel "Rode Ploeg" bedoelt. Een persoon genaamd "Raadgever" noemt hij "Zorgdrager" (en dan snap ik het ook nog). Je wordt gewoon heel creatief in het raden van wat iemand eigenlijk wil zeggen. Goede braintraining.

In elk geval. A. bladerde vanmiddag mijn nieuwe Jamie-boek door (jaáhaaáhaáhaaa) en keek nogal verbaasd toen ze mij een recept voorlas dat begon met: "Neem twaalf hele orka´s....
Kun je die ook eten dan?" vroeg ze verbijsterd.





PS: Er stond dus: Neem 12 hele okra´s...

0 reacties: