Het is 22:12 uur en ik heb mezelf weer eens wat op de hals gehaald...ik moet vandaag nog een blog schrijven!
Donderdag is (als ik me goed herinner...waar heb ik mijn lijstje nou weer gelaten) geld-dag. Omdat er over geld en/of uitgeven altijd wel iets te schrijven valt.
En inderdaad, zo ook vandaag. Maar ik ben moe en het is laat dus ik hou het kort. (Dat zou ik in winkels ook eens moeten doen ha ha)

1) Ik ga morgen niet winkelen. Balen.

2) Ik heb vandaag nog geen geld uitgegeven aan een Jamie Oliver kookboek. Ook balen.

3) Suze Orman was op de tv bij Oprah. Jawel, over geld. Altijd leuk, zien hoe andere mensen er een zootje van maken, 3 verschillende gigantische schulden hebben, en dan denken dat ze nog een bruiloft van 50.000 dollar kunnen betalen.
Of die man die al een schuld had, maar voor zijn twee dochters nog wel even extra geld (2x 160.000 dollar) wilde lenen om ze naar de universiteit te laten gaan - en hij meende dat hij dan zonder problemen zijn huidige levensstijl kon volhouden. Suze rekende hem fijntjes voor dat hij letterlijk tot zijn 80e elke maand 2500 dollar moest afbetalen aan de studie van zijn kinderen als hij die lening ging nemen... en aangezien hij nu al geen geld overhield per maand ging hem dat dus niet lukken. Tja, dat doet dan weer veel voor je eigenwaarde als je zelf met iets meer dan 100 euro in de week kunt rondkomen en niet tientallen duizenden euro´s schuld hebt...Wat een vrij bestaan hebben we dan!

Verder ben ik vandaag financieel nog meer goed bezig geweest: Ik heb mij keurig aan mijn boodschappenlijstje gehouden in de supermarkt. Geen cent teveel, hoor!

0 reacties: