Het is een rare dag, in een rare week.
De regen gooit onze schema´s en ritmes in de war. G. kan soms een halve of hele dag niet werken, en zit dan wat te puzzelen of the Playstationen. Ik stofzuig beleidvol om hem heen, of ik stofzuig helemaal niet.

A. heeft bovendien toetsweek, dus komt ze elke dag vroeg thuis. Bij J. op school vallen wegens ziekte steeds lessen uit, dus die komt ook zomaar op rare tijden binnenwandelen. Meestal doen ze dat binnenwandelen als de vloer net gedweild is, maar nog niet droog. Uiteraard.

Gisteren heb ik me in arren moede maar op de boekhouding gestort; vandaag heb ik ons eigen budget bijgewerkt, wat ik al twee maanden niet gedaan had. Gelukkig waren we erop vooruit gegaan. Twee maanden geleden zouden we eind dit jaar iets van 2600 euro tekort hebben, nu is dat nog maar 1100. Dat komt dus wel goed. Het is trouwens maar een papieren tekort, en als de Nederlandse banken daarmee kunnen leven kunnen wij dat ook wel.

Op het fornuis staat inmiddels een pan kippensoep te trekken. Met dit weer heb ik echt zin in koken, bakken en braden; het ruikt lekker en de keuken wordt er heerlijk warm van, dat is een bonus. Nadeel is dat je al dat gebak en gebraad dan weer wilt opeten, en dat is wel lekker maar niet zo goed voor de lijn.

En terwijl ik al deze dingen doe wervelen er ook nog allerlei onzinnige vragen in mijn brein rond.

Waarom zit de kat gefixeerd naar zijn etensbakje te staren? Denkt hij dat dat helpt?

Waarom wil ik telkens als ik iets zwarts aanheb mijn vieze handen eraan afvegen? Oké, die is eigenlijk wel duidelijk: Ik heb namelijk een zwart schort. Maar waarom realiseer ik me dan nooit op tijd dat ik deze keer niet het zwarte schort draag, maar een zwart tuniekje?

Waarom zat er suiker in dat blikje vis dat ik net op mijn boterham naar binnen gewerkt heb? Waarom heb ik eigenlijk niet eerst het etiket gelezen? (Nou, dat komt omdat ik geen suiker in de vis verwachtte. Misschien ben ik naïef.)

Waarom staat er een aanbieding in de Flow waar ik absoluut gebruik van wil maken, die dan echter niet blijkt te bestaan?

Waarom heb ik nog geen eigen tijdschrift bedacht en uitgegeven?

Waarom heeft er een vogel op ons raam gepoept juist nu G. de ramen gewassen heeft omdat ik er niet meer doorheen kon kijken?

En last but not least: Waarom is mijn notebook er nog niet?

0 reacties: