Ja... ik geef het toe: Van al mijn goede voornemens komt weer eens weinig.

Want deze maand zou ik niks uitgeven (november bespaarmaand) - en hoewel het aardig goed gaat (ik geef stukken minder uit dan in andere maanden) kan ik niet zeggen dat ik helemaal NIKS heb uitgegeven.

Ik heb vrijdag bijvoorbeeld een boek gekocht. Van Willem Middelkoop. Overleef de kredietcrisis. Zeer interessant. Vrees de ING, en ga vooral geen geld op een spaarrekening zetten. Schulden zijn dodelijk in de tijd die nu komt (je weet wel, als het hele bankwezen gaat instorten) maar geld op een spaarrekening gaat ook verdampen waar je bijstaat. Dat zet de spaarder aan het denken... wat moeten we dan?  Dat boek vond ik een erg nuttige aankoop, ik heb er geen spijt van.


Ik zou ook elke dag een blog schrijven. Volgens mij ging het vorige week ergens mis. Ik was namelijk ook nog bezig met dat andere blog - under construction nog steeds - en heb dus wel iets geschreven maar niet hier.

Wat zou ik nog meer?  Oja, ik was ook gestopt met suiker. Dát gaat heel behoorlijk - op afgelopen zondag na, toen we heeerlijke apfelstrudel kregen voorgezet die ik dus echt niet kan weigeren. Ik was ineens alle dodelijke gevolgen van suiker compleet vergeten. Vreemd hoe dat werkt in mijn hersenen.

Dus jullie moeten het doen met mij zoals het is: met veel goede plannen en vaak goede uitvoeringen, maar niet perfect. En ik moet het daar ook maar mee doen.

Nu kan ik natuurlijk me voornemen om me maar niks meer voor te nemen, maar dat is  behoorlijk paradoxaal. En hoogstwaarschijnlijk zinloos. Want laten we eerlijk zijn.... vermoedelijk zou ik me daar toch niet aan kunnen houden.

0 reacties: