Gisteravond heb ik de Mei-Asia Thaise Ananasrijst klaargemaakt. Nu kan het eraan liggen dat ik nog nooit Thais gegeten heb, en de keuken mij misschien helemaal niet ligt, maar ik vond het niet zo erg lekker. De kinderen ook niet.
De enige die het opgegeten heeft is G. Maar die lust eigenlijk alles wel - als er maar geen vis inzit.

Het goede nieuws voor jullie is nu dus dat ik twee pakjes Thaise Ananasrijst te vergeven heb voor degenen die ook eens een Mei-Asia produkt willen uitproberen! Dan wil ik natuurlijk wél horen wat jullie ervan vinden.

PS. Nog een grappige bijkomstigheid: bij dit pakje stond het recept in het Nederlands op de buitenflap. En natuurlijk zocht ik het nu ónder de flap, gezien de ervaring met de verpakking van de Satay-wok-sauce...

4 reacties:

A. zei

hoi meibloempje,

zit er koriander in?
dat gebruikt men vaak in de Thaise
keuken, maar is goor.

mamma

Meibloempje zei

Ik vind koriander wel te pruimen, maar wie weet...in combinatie met ananas of knoflook ofzo wel niet zo lekker??

Sharon zei

Hallo Meibloempje,

Kwam je berichtje tegen toen ik op Google zocht naar MeiAsia. Jammer dat de Thaise Ananasrijst niet goed in de smaak gevallen is! Ik ben een van de ontdekkingsreizigers achter MeiAsia en de Thaise ananasrijst is juist één van mijn favorieten. Ik nam het in Thailand bijna iedere avond, en met de kruidenpasta kan ik de smaak thuis aardig evenaren. Door mijn enthousiasme heb ik het al veel mensen laten proeven, vanavond staat het toevallig ook op het menu. Ook van veel AH-consumenten krijgen we complimenten, dus vandaar dat ik me even afvraag wat de reden zou kunnen zijn voor het niet slagen van de Thaise Ananasrijst Azië avond.

Uiteraard,smaken verschillen dus het kan gewoon zijn dat er iets in de kruidenpasta verwerkt is wat jij en de kinderen minder lekker vinden.
Aan de andere kant kan het ook aan de gebruiksaanwijzing liggen en moeten we die misschien aanpassen. Het is nl. belangrijk dat 600 g gekookte rijst (ca. 250 g ongekookte rijst) wordt toegevoegd, niet 600 g ongekookte rijst. Anders wordt de hoeveelheid rijst teveel t.o.v. de kruidenpasta en geeft het daardoor te weinig smaak.Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat de rijst te lang verwarmd werd, waardoor hij plakkerig wordt. Bij basmatirijst is dit probleem al kleiner.

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik op je blog gereageerd heb, er stond geen e-mailadres bij waarop ik je kon bereiken. En ik wil toch graag weten wat gebeurd is, zodat we het misschien kunnen oplossen.

Ik hoop dat je toch vol vertrouwen de keuken in gaat om de andere MeiAsia woksauzen uit te proberen. Daar kan bijna niets mis aan gaan. Misschien wel goed om te weten - de Thaise Beef Basil is héél heet, waarschijnlijk te heet voor de kinderen. Thaise basilicum heeft ook een specifieke smaak waar je van moet houden. Maar àls dat het geval is, dan vind je het ook geweldig!

Veel plezier in ieder geval en nog sorry voor de zoektocht naar de bereidingswijze. Het is als kleinere speler met 4 talen op de verpakking soms een beetje schipperen...

Hartelijke groeten,
Sharon
info@meiasia.eu

Meibloempje zei

Hallo Sharon, wat leuk dat je reageert!!

Ik denk dat het een kwestie van smaak is, en dat er genoeg mensen zijn die het wel waarderen. Het ging eigenlijk vooral om de geur die we heel onaangenaam vonden, ik vond het eten zelf nog best wel te doen. Zoals ik al zei had ik nog niet eerder iets uit de Thaise keuken geproefd, dus wie weet is het wat minder mijn smaak.
Van Heet eten hou ik daarentegen wel, dus misschien wordt de Thaise Beef Basil wel een enorm succes hier!!

Trek het je maar niet aan, smaken verschillen tenslotte. Ik doe mijn best om MeiAsia eerlijk te beoordelen, en als er dan iets bij zit wat ik persoonlijk iets minder lekker vind, dan ga ik dat niet ontkennen. Maar dat was ook niet de bedoeling van jullie actie, toch?