Onlangs ontving ik van www.buzzer.nl een pakket met produkten van MeiAsia. Hoewel ik graag vers en gezond kook, was ik wel erg benieuwd naar deze produkten, en van nieuwe dingen uitproberen ben ik nooit vies.

Inmiddels heb ik mijn eerste MeiAsia maaltijd gemaakt, met MeiAsia Satay-wok sauce. Ik wilde eerst maar even op bekend terrein beginnen, en sat├ęsaus kennen we allemaal, dacht ik zo.

De verpakking is mooi, maar een beetje onhandig: Nadat ik eerst het Engelse en Duitse recept voor GadoGado had zitten lezen (ach, en dat lukt ook wel, maar Nederlands is zoveel gemakkelijker) zag ik toen het pakje eenmaal open was, dat onder de flap het recept in het Nederlands stond...dat had me vijf minuten zoeken kunnen schelen...

Het viel me op dat de saus minder 'pindakaas'achtig is dan de bekende sauzen. Dat is wel prettig, soms heb je het gevoel dat je gewoon een pot pindakaas zit weg te werken.
Ook is het best wel een zoutige saus, dus je moet hier duidelijk groentes en evt. vlees of tofu bij doen, zoals ook in de recepten staat aangegeven. De smaak is lekker, en niet teveel hetzelfde als de andere sat├ęsauzen die ik ken.

Kortom, wat mij betreft wel een geslaagde test. Vanavond staat de Thaise Ananasrijst op het programma...

0 reacties: