Vanochtend heb ik me eerst maar eens beziggehouden met de boekhouding van de zaak. Daar had ik al drie weken niets aan gedaan! Foei! Nu we stoppen met het gebruik van acceptgiro´s blijkt een verrassende hoeveelheid klanten ons alsnog te machtigen voor incasso. Dat is fijn, want makkelijk.

Daardoor schoot me weer te binnen dat ik nog steeds geld tegoed heb van Eneco. Eneco stuurde mij laatst namelijk ein-de-lijk een correctierekening van een nota van juni 2009. De originele (en betaalde nota) was ca. 147 euro, de gecorrigeerde nota bedroeg ongeveer 87 euro. Elk mens kan dan bedenken dat ik dan nog recht heb op geld. Niet Eneco. Die had er een acceptgiro bijgedaan met de mededeling: te betalen vóór 25 januari. Daarover had ik gebeld en gemaild, en uiteindelijk bleek uiteraard dat ik nog geld van Eneco krijg, en Eneco niet van mij. Maar theorie en praktijk zijn duidelijk niet hetzelfde...want het geld is nog steeds niet gestort. Dus heb ik er vandaag maar weer een e-mail aan gewaagd. Of ze het even willen controleren, dat van dat uitbetalen.

Verder kreeg ik deze week - heel handig - een herinnering van GasLicht.com dat mijn contract met Dong Energy bijna afloopt. De opzegbrief was bijgeleverd, dus Dong is nu opgezegd, en ik heb mij vandaag via GasLicht.com bij een goedkopere aanbieder (inclusief korting die rechtstreeks gestort wordt) aangemeld. Ik heb dus weer fijn zitten verdienen vanochtend. Heerlijk.

0 reacties: