Nog even en de zon bereikt de achtertuin weer!

De moestuinbak is gevuld met 'Mels Mix' - gelijke delen compost, turfmolm en vermiculiet.

Die vermiculiet was trouwens een verhaal apart. Want dat is niet zomaar overal te koop. Ergens had ik de tip gekregen dat het bij Erven Feenstra te koop zou zijn, maar daar stonden we zaterdag dus voor dichte deur. Welke winkel is er op zaterdag nu gesloten?! Maar goed, toen herinnerde ik me dat je het spul ook bij Bouwmaat kon kopen. Maar ik had geen idee waar ergens een Bouwmaat te vinden is. Inmiddels wel. G. zijn nieuwe iPhone wees ons eenvoudig de weg naar de Bouwmaat in Leeuwarden. Hoera! En we waren er ook nog voor sluitingstijd.

Toen we binnenkwamen bleek echter dat je er niet zomaar in komt. Alles was hermetisch afgesloten. Het bleek een groothandel te zijn waar particulieren niet kunnen kopen. Maar...omdat wij een bedrijf hebben (ook al is het geen bouwbedrijf) mochten we er toch in. En ook al hadden we nog geen pasje, we konden al wel vast vermiculiet kopen. De aardige man van de Bouwmaat haalde het zelfs voor ons op.


Bij de kassa gekomen was er een klusser die ons aansprak. "Dat spul moet je wel goed mengen met cement hoor," waarschuwde hij ons.
Ja, als je een schoorsteen bouwt wel natuurlijk.
Maar ik zag ineens de groenten en kruiden al voor me met de wortels stevig vastgemetseld in een mengsel van cement en vermiculiet...

0 reacties: