Als jij nou ook niet weet wat je met je overtollige plastic tasjes moet doen, kijk dan eens naar deze pagina. Er staan verschillende manieren voor hergebruik van plastic tasjes.

Planet green

Wil je gewoon een leuke tas maken van hergebruikte materialen, kijk dan eens hier:

Planet Green, do it yourself

Zo zijn bijvoorbeeld kussenhoezen of brede broekspijpen heel simpel om te bouwen tot een tas! Niet alleen een groene gedachte maar ook nog eens heel creatief. En je hebt dan natuurlijk een unieke tas.

Ik vind sites die zulke ´groene´ ideetjes bieden altijd erg leuk om te bekijken, want je komt er de meest fantastische inspirerende dingen tegen.

Gisteren kwam ik bijvoorbeeld een pagina tegen over de vele nuttige dingen die je met eierschalen kunt doen. Mijn mond viel bijna open. Waarom gooien we eierschalen eigenlijk altijd weg? Eigenlijk zou die informatie op de eierdoos gedrukt moeten staan, zodat we bij voorbaat allemaal al weten wat we met de lege schalen kunnen doen. (Ik ben geniaal, ik weet het.)

Hebben jullie wel eens iets zelfgemaakt (met of zonder eierschalen)? Ik ben helaas niet zo handig met de naaimachine (ik heb ook geen naaimachine trouwens) anders had ik me nu al helemaal uitgeleefd op die tassen.

0 reacties: