Ja, het is gelukt. Ik heb vandaag mijn eerste Square-foot-Garden voltooid. Vanwege de katten en vogels heb ik er een net overheen gespannen.
Ik heb de soorten die vanaf februari gezaaid kunnen worden nu al in de grond gezet (te weten: bieslook, moskrulpeterselie, wortel, radijs, tuinboon, stampeul, rucola, ui en spinazie) en andere soorten heb ik in bakjes gezaaid zodat ik die later kan overplanten. (paprika, oostindische kers, basilicum, ganzebloem, en nog een paar)
Niet dat ik verder ook maar enig idee heb waar ik mee bezig ben, maar dat doet er nou niet toe. Koken en bakken heb ik ook geleerd door heel veel te proberen en dat is uiteindelijk ook goedgekomen. Zalig zijn de onwetenden, tenslotte. Niet te veel bij nadenken, gewoon dóén.

Hoewel je kunt zien dat de zon steeds hoger staat, (vergelijk de hoogte van de schaduw met de foto van 1 week terug) hoop ik wel dat hij erg snel in de achtertuin afdaalt. Anders duurt het zo lang voordat de plantjes gaan kiemen. Ondertussen staat de voortuin nu al heerlijk in de zon, en begint het bij mij al te kriebelen...zal ik dan toch ook alvast een vierkante-meter-tuintje in de voortuin gaan plaatsen?? Ik hoef alleen maar de grond te halen, de rest is allemaal al in da house...

0 reacties: