Soms vertonen de dingen ineens een opmerkelijke synchroniciteit. Zo ben ik dit jaar begonnen met mijn groentetuintje. Daarvoor deden we niet echt aan tuinieren.

Toen won A. twee weken terug bij de Welkoop een schaaltje kiemgroenten t.w.v 3,29 (we moeten het nog ophalen) - wat ze zelf een hele sneue prijs vond - maar ik vond het wel grappig: we beginnen met een tuintje, en plots wint A. kiemgroenten.

Gisteren stonden er ineens twee dames op de stoep van de gemeente... of J. ook thuis was. Nee, J. zit op school. Ook op woensdagmiddag? Ja, ze is 11 maar zit al in de brugklas.
De dames hadden een grote doos bij zich. J. had met een soort quizje uit de plaatselijke krant een prijs gewonnen! J. was later, toen ze thuiskwam, helemaal door het dolle heen.

Er zat bij de doos een brief van de burgemeester (met spelfout, overigens) en de prijs bleek een bouw-je-eigen-broeikas-doos te zijn. Mét zaadjes, irrigatiesysteem en een plantenpers om een herbarium te maken. Dat is echt helemaal iets voor J., ze heeft me ook geholpen in de moestuintjes en vindt alles wat groeit en bloeit interessant.



Verder kreeg ik gisteren bericht dat ik het boek Zelfgeoogst van uitgeverij Snor tegemoet kan zien - dat gaat over tuinieren in kleine bakken...ik ben reuze benieuwd.

Kortom, het thema schijnt deze maand tuinieren te zijn. Hebben jullie ook wel eens van die periodes dat alles plotseling samen lijkt te vallen, alsof het universum een grapje met je uithaalt?

1 reacties:

erna marcus zei

en dat allemaal ook nog eens gedurende de week waarin - wat hier in amerika uitbundig gevierd wordt - earthday valt (22 april).