En weer een lijstje: Het financieel overzicht voor de maand Maart.

Financiële meevaller van afgelopen maand is de uitbetaling van een afgekochte polis, die we wegens belachelijk lage opbrengsten een jaar of tien geleden al premievrij hadden gemaakt. Ik zag toen al aankomen dat de uitkering lager zou uitpakken dan onze inleg. Ooit geprobeerd af te kopen, nooit een reactie gekregen van het bedrijf. Vorige maand kregen we een brief dat de polis/het bedrijf overgenomen was door een andere maatschappij. Ha! Dus we zaten nog wel in het systeem. Meteen een brief gestuurd met verzoek tot afkopen. Meevaller: 344 euro.

Dit heb ik afgelopen maand goed aangepakt: Ik ben gaan boodschappen doen zonder G. Ik geef nu toch minder uit. Ik kan mezelf namelijk goed aan een lijstje houden als ik winkel.

Tegenvaller in maart: De aanschaf van een hond is niet bepaald gratis. Maar de gezelligheid van een hond is onbetaalbaar.

Mijn geldtip van de maand is: Maak eens vaker iets zelf...cadeautjes, kaarten, iets lekkers. Zelf maken is vaak goedkoper en lekkerder. En origineel.

En als je eens goedkoop op vakantie wilt: meld je aan bij www.actievandedag.nl. Die hebben echt supergoedkope acties. Wel vaak buiten schoolvakanties, maar ook in weekends, dus je moet het net treffen. Wij zijn in maart voor 99 euro drie dagen weggeweest met vier personen inclusief onbeperkt subtropisch zwemparadijs en Speelstad Oranje.

Mijn goede voornemen voor April is: Net zo zuinig blijven omgaan met het huishoudgeld als in Maart.

0 reacties: