Ik ben gegrepen door het minimalisme. Zo eenvoudig is het.

Daarom besloot ik gisteren wat dingen op te ruimen of af te schaffen.
Voorzichtig begon ik met de keukenla: Sinds ik twee Molenmesjes heb, gebruik ik geen andere messen meer voor schil- en snijwerk. Eén mes met een karteltje mocht nog blijven, om eigengebakken brood mee door te zagen. De andere (tien? twaalf?) snij- en schilmesjes zijn in de doos voor de vrijmarkt beland. Wat een bevrijding! Waarom zou ik tevreden zijn met een la vol minder goede messen? Ik heb twee perfecte mesjes, weg met de rest.
Het voelde goed om het mes in deze overtollige bezittingen te zetten. Dat smaakte naar meer...

1 reacties:

Makya zei

Heel herkenbaar! Het geeft zoveel ruimte, in je huis en in je hoofd, om dingen die je niet gebruikt, gewoon weg te doen...