Laatst schreef ik al over plastic en de site fake plastic fish. Die site gaf me een duwtje in de rug om toch vooral eens op te letten hoeveel plastic we gebruiken... of erger nog: niet gebruiken en weggooien. En ja, sindsdien ben ik me er erg bewust van wat er allemaal in onze (nog steeds plastic, dat wel) vuilniszak verdwijnt. Boodschappen doen was echter geen issue, want ik heb van die stevige boodschappentassen die je oneindig kunt hergebruiken.

Nu zette die site me op het spoor van deze twee filmpjes.

In de VS en Engeland is het meenemen van je eigen boodschappentas niet zo normaal als hier in Nederland. Daar worden de wekelijkse boodschappen rustig in tien plastic tasjes gestouwd. Vandaar dat ze daar nog wat aanmoediging nodig hebben. Aanmoediging in de vorm van een grappig lied van Tim Minchin. Het is echt aanstekelijk.




Prachtig is ook onderstaand filmpje, verteld vanuit het perspectief van een plastic tasje. Het duurt 18 minuten en is Engels gesproken maar is absoluut de moeite waard om te bekijken.

0 reacties: